Alla inlägg den 29 november 2008

Av Jenny - 29 november 2008 21:56

Hästarna var inte glada när jag kom till stallet i eftermiddags. Pissregnade och de liknade sjöhästar. Gissa hur glada de blev när de såg att jag kom, med grimskaft! Det är liksom fullt ös medvetslös till grinden.


Ungefär hit gick allt som planerat.


På med grimskaft på stora fuxen och ut genom grinden. På med nästa på lillskiten. När han ska ur hagen halkar han till = min nerviga stora fux blev rädd och tog ett jätteskutt framåt. Ha! Vem stod där? Precis. Jag!


Jag skulle precis vända mig om när han dök framåt...men det hindrade inte honom för att fixa lite ont. Hans framknä for rätt in i mitt lår. Smärta kan jag lova.
Haltade in i stallet med två hästar i snöre (redan uppstressade, men sen visade det sig att stallägaren satt upp belysning - som blinkade! Inte blev de lugnare haha). Fast halta är ändå ganska snällt uttryckt, stundtals var det ett ben som gällde.
Ganska jobbigt när man känner redan efter några minuter hur jeansen stramar...men kunde ju inte göra mycket i stallet. Så jga började istället flytta en massa spånbalar (höleverans imorgon och de stod ivägen). Sen halta vidare till bussen.

Väl hemma åkte byxorna av fortare än fan själv, och sen ett fryst paket av någonting (typ första bästa) för att försöka lugna det hela lite. Gick inget vidare.

Jag är typ...blåsvart.


Och jag kommer INTE i några jeans imorgon!
Svullet som satan.


Kul.


I övrigt har det varit rätt ok idag.
Fick en förtidig julklapp av mina föräldrar...tacktack! Har nog aldrig kollat så mycket på tv som idag. Underbart!


Jag har med andra ord varit social hela dagen :).

Ovido - Quiz & Flashcards