Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Feg

Av Jenny - 28 april 2009 20:45

Ja, jag är feg, precis som rubriken säger. Som vanligt, handlar det om att jag inte vågar öppna munnen och säga hur det egentligen är.Nu är det nog värre än vanligt är jag rädd, jag sitter som en liten grå mus i en hörna och är livrädd för att bli trampad på. För tänk om det händer? Att jag kryper fram och säger "snälla, kan du hjälpa mig?". Katastrof, ett stort nederlag för mig!


Om jag inte vågar öppna mig för mina vänner, hur ska jag då kunna gå vidare? Feghet.Varför vågar jag inte säga hela sanningen?Jag är innerligt trött på att inte våga. Varför ska det vara så svårt?Ingenting är omöjligt! Den enda som kan göra det omöjligt, det är den som inte vågar fullt ut. Vilket jag inte gör för tillfället, så jag får nog stå mitt kast trots allt, även om jag inte vill.


Räcker det med att psykologen lyssnar på mig?

Varför vågar jag inte öppna hjärtat för mina vänner också?

Så mycket som jag försöker ta mig igenom just nu, det är fruktansvärt jobbigt.


Där kan jag bryta ihop, utan att känna mig dum och patetisk. För det är precis det jag gör där, visar alla känslor. Jag  både skrattar och gråter, för jag vägrar att ännu en gång behöva läsa att jag är affektlös i min journal. För det är jag inte, oavsett vad andra säger.Jag dömer aldrig andras handling och ord.


För vad har jag för rätt att döma andra? Precis lika liten som andra får eller ska döma mig.Varför kan inte rädslan jag har i mig ta slut?jag är nog för stolt för att förstå, inse, agera utifrån situationen.Jag är osäker...söker sanningen. Tvekar för mycket.


Ibland så vill jag få dig att brista ut i gråt.
Ibland så vill jag nå dig och viska tyst förlåt.


Vad finns kvar?

Plötsligt flammar det upp och jag står utanpå och ser mig själv.
Jag finns, men ändå inte...


Ibland tror jag en utskällning kan hjälpa.

Men vad vet jag, jag står bara vid sidan om och tittar.

Den lilla musen. Den är jag nog, trots allt. När jag tänker efter.

 
 
Mie

Mie

30 april 2009 07:50

Jag tycker inte att du är feg.
En ganska normal reaktion i min värld i alla fall.
Kran!

http://miehellberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards