Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Nämen!

Av Jenny - 24 november 2008 10:13

Angående vad jag skrivit tidigare, om slutet av veckan så...ja minsann, det blev ju riktigt bra!

Snopet va? Hrmpf.


Kallt, snö, och en Jävla massa is och minusgrader.
Hagarna är livsfarliga...först lera sen frös det - vadå knaggligt. Inte ens min 3½-åring galopperar ut i hagen, det ska vara rätt illa för att han Inte ska göra det... Igår var det mycket skratt. Lilleman har sett snö, men nu höll han på och DÖ! Det var liksom VITT! Hade jag kunnat så hade han velat bli buren ut alternativt sitta i knät...tur han är för stor och en sån här gång gilla rjag att min rygg är sönder. Men iaf, igår var höjdpunkten.
Nästan ingen snö kvar på vägarna - däremot is, Massor! Vägen ut till hagen är, tja, mest is. Pondus klarar detta galant, den hästen har alltid haft ruggigt bra kroppskontroll och balans. Men sen var det ju lillskiten...

Han har typ Noll kontroll över sin kropp! När det är sånt här väder tar jag alltid ett Långt grimskaft och så får de helt enkelt gå där de tycker det känns okej. Funkade på herrn i förrgår i alla fall. Men igår - nä. Han föll som en fura! Sen var det som sagt is överallt, han kom inte upp igen. Stackarn! Han sprattlade värre än Bambi :S.
Fanns inte mycket mer och göra än att ta tag i täcket och dra ut honom mot åkern där det var snö istället. Tack och lov är han inte så stor! OJ vad glad han blev, men lite skakig på benen. Behöver nog inte säga att han tog det Jäkligt lugnt när han skulle ut idag?


Helgen har varit både skratt, gråt och ilska.
Men, ja, vad ska man göra liksom...


Dessutom vann jag och Annica inte 125 miljoner. Det var lite surt!


Idag händer det inte mycket. Kom hem från stallet för nån timme sen och är helt slut. Gick och la mig lite sent igår (i min värld är 22 sent iaf) så det var tufft att ta sig upp.


Sitter och dricker dagens första mugg kaffe och funderar på....ja.
Det kan man fråga sig. Eller rättare sagt, det vill nog ingen veta.

Sent i eftermiddag ska jag till optikern och hämta linser. Det ska bli rätt skönt att kunna se omvärlden igen faktiskt... Sen efter det ska det komma hö, men jag får ändra det för det blir alldeles för sent. Trist som fan, men vad ska jag göra liksom...har så vi klarar oss gott och väl tills imorgon - men ändå. Jag avskyr att vara ute i sista minuten.


Hårdträningen med Pondus startar denna veckan.
Så nästa vecka blir det livat värre. Intressant, och kul som tusan.


Nåja. Jag har en bra olycksfalls- och livsförsäkring.

 
 
Ingen bild

Mie

24 november 2008 11:05

Tur att hästarna i ditt stall har en sån som du som ser efter dom!!!
Stackars lilla "Bambi"!!*ler*

Herr Pondus är smart han!!
Hur klarar sig K??
Och Gammelherrn??

 
Ingen bild

Jenny

24 november 2008 11:47

De andra klarar sig finfint :D.
Men sen har de lyxen att de går på gräs till sina hagar ;P

 
Ingen bild

glupp

24 november 2008 12:35

Har du hört talas om att det finns Saltad Sand? Bara att beställa något ton så klarar du dej garanterat hela vintern och hästarna isen utan problem!
Tycker inte det är något att skratta åt när hästar halkar omkull på is, mycke skador uppkommer av sådan klantighet!

 
Ingen bild

Jenny

24 november 2008 13:02

Skånsk vinter brukar inte vara direkt långlivad.

Har inte hört talas om det innan och tänker inte beställa hem :). Oftast kan man ju dessutom gå ut i kanterna där det är antingen snö eller gräs.


Självklart skrattar jag inte direkt när det händer, men efteråt kan jag. Och jag lovar, att den bambi det gäller kan man inte göra annat än att skratta åt :D.


Min 3½-åring fick en fläkskada delvis pga is, så jag är mycket medveten om riskerna. Men bara för att det är lite is på vägarna tänker jag inte låta hästarna stå inne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards