Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Jenny - 21 februari 2009 11:21

Igår mådde jag riktigt riktigt dåligt, vilket sen av någon väldigt märklig anledning helt plötsligt övergick i ilska. Inte så lite heller! Alla som försökte få ett ord ur mig fick mindre trevliga svar (schysst).

Vaknade halv fyra (!) i morse, fortfarande arg. Inte riktigt lika mycket dock, men det blev lite värre när jag upptäckte att jag glömt köpa nytt kaffe....och statoil, som jag bor granne med, öppnar inte förrän sex (de kan väl ha extraöppet för mig som är stamkund där? ). GAH!

Jag tror jag grillat upp varenda liten hjärncell snart. Eller ja, de få jag inte redan Har grillat upp dvs.

En bidragande orsak till dagens ilska KAN vara att jag sen mellan halv sju och halv åtta i morse jagade två hästar på vift på vägarna (varför inte bara hålla sig till åkrarna om man nu ska ut och springa?)och sen fick jag sätta upp nytt staket i en Annan hage efter det för att jag skulle slippa jaga tre hästar till... Fast det är klart, jag var ju redan genomblöt om fötterna så det hade inte spelat någon större roll iofs . Dessutom får man ruskigt snygga ben av att springa omkring i snö (mina är lite väl, eh, fluffiga - så det hade varit ganska bra!).

Min (MKT) överaktiva kattunge fick även han för sig att rymma i morse, gissa hur munter man är över kattjakt halv sex på mrogonen? . Kattf*n! Han hann inte mer än några meter innan jag fick tag i honom. Tyvärr blev inte min andra katt peciellt glad över det, han såg chansen att slippa skrället en stund...

Hann knappt fixa något i stallet, två boxar mockade och två hästar inne - genomblöta efter morgonens motionsrunda. Det enda jag såg framför mig var KAFFE! Buss hem...och den hann knappt stanna innan jag stegade iväg mot affären. In och handlade.

Kommer hem.

Fan, jag har glömt köpa kaffe!

Rusar tillbaka. Ännu argare än tidigare.
Hamnar hos samma kassörska, som utbrister "Hej igen! Glömde du något?".

TYP!

Nej, det blev ingen bra start på min dag.

GAH!



Vad ska nu hända?
Ska huset brinna upp?
Ska jag drunkna i duschen?
Ska min kära dator som redan mår dåligt, dö idag? (då dör jag också!)

Vågar inte ens sätta på tv´n, den kan ju gå sönder.

Ska sluta röka imorgon, men fan vet om det är rätt tillfälle .

Sitter nu och dricker dagen första mugg kaffe med en väldigt modig katt liggandes sovande på min mage.
Den lilla kämpar hårt för att försöka få ner mina gardiner...igen.

Snälla rara, hur blir jag mindre arg? Jag vet inte ens varför jag är det egentligen

Ovido - Quiz & Flashcards