Alla inlägg den 2 april 2009

Av Jenny - 2 april 2009 17:30

 30/7-2/8 är det clinic med Desmond O´Brien i Höllviken.


"Under fyra dagar har du möjlighet att bli tränad av en "gigant" – Desmond O´Brien med 28  års erfarenhet från Spanska Ridskolan. Det handlar om balans och samspel, och alla är välkomna oavsett nivå eller inriktning! Du får 4 privata ridpass samt två gemensamma teoripass under 2 dagar. Lunch och middag ingår."


Naturligtvis kommer jag att vara där, med häst :D.


Detta vill ni inte missa! Kungsviks gård är enda anläggningen i Sverige som Desmond har clinics på, så ta chansen om ni kan.


Gå in på http://www.kungsviksgard.se/ för mer information och kontaktuppgifter!

Av Jenny - 2 april 2009 07:05

Aj aj aj aj, vad ryggen är sönder.


Gårdagen var kanontrevlig!
En sjuhelsikes massa hästar att hålla reda på, jag känner igen typ fem...av det femdubbla. Jisses, hur ska jag veta vilken som ka gå i vilken hage och vilken box som tillhör vilken? Men eller hur är jag bra, som känner igen shettiarna? ;) *skrattar*. Mina hästar mår kanonbra, trivs suveränt! Lugna, harmoniska, och verkar faktiskt må riktigt riktigt bra. Nu är det inte stress längre, inte några stressade människor runt omkring, inga dåliga energier, inte något - det är helt underbart. Även jag trivs! Fat jag tror inte jag hade gjort det så länge,så det är skönt att det trots allt bara är tillfälligt.


Det är ganska skönt faktiskt, för jag har sovmorgon varje dag! Fast där ljög jag lite...senast sju måste jag upp för att hinna med allt. Men ändå! Det är två timmar mer än tidigare :D.


Inatt har jag dock inte sovit så bra. Varför? Jo, för att en svart häst vid namn Promefjant har väckt mig var och varannan minut. Gah! Men han får stå ut en månad till, eller iaf tre veckor, sen terroriserar jag honom igen *mohaha*. Denna veckan ska jag hoppa upp på häst, tja, meningen är att jag ska hjälpa till med några hästar...skulle ridit redan idag, men min rygg är itne överens med mig på den punkten. Så jag måste nog lyssna på den.. Nåja, sen gamla svarten, då kommer du inte undan. Hehe.


Jag ska försöka komma upp på min egen när jag nu har möjlighet att göra det i ridhus. Det var A´s idé, och tja, varför inte?


När inte han dök upp, så väckte den lille fan mig... Han har förresten fått ett nytt hem, och jag är SÅ GLAD!!! Vet att det kommer att bli kanonbra!!

Försöker bli av med min huvudvärk, den är inte nådig idag kan jag lova.


I övrigt mår jag sådär...vet inte vad det är som krånglar, men det är något...

Ovido - Quiz & Flashcards