Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Lyhörd den som liten är

Av Jenny - 23 september 2008 22:03

Det var med tunga steg jag gick till stallet nu ikväll. Ont i hjärtat kan man lugnt säga, tårarna var inte långt borta. Anledningen till varför, kommer nedan...

När jag stod och kliade på shettisfölen bara några hundra meter från våra hagar så såg jag i ögonvrån att det stod en bil vid infarten till gården. Tänkte inte på det, förräns jag såg något litet springa omkring. Barn! Jo, det är väl ok, tanterna (hästarna alltså ) uppskattar en massa kliande, även från okända människor.


Väl framme ser jag en mamma med två barn, en liten pojke och en gudomligt söt liten tjej. De stod med varsin liten plasthink, fulla med morötter och äpplen . Mamman såg genast nervös ut när hon insåg att hästarna hörde hemma i det stallet vi hyr...frågade lite nervöst om det var okej att ge hästarna lite godis? De hästarna de brukade ge var inte ute i hagen. Hm, egentligen är det inte ok, men självklart kan jag inte säga nej - framförallt inte till barn .

Vi står och pratar lite allmänt när pojken, i runt 5-årsåldern, allvarligt utbrister "Mamma den hästen ska flytta imorgon". Mamman skrattar och säger till honom att så kan man ju inte säga. Varpå han säger att "jo, det säger den". Vid detta laget skruvade mamman på sig och sa lite barskt att så får man inte säga, den stora flickan (jag ) kunde bli ledsen om man säger så!

Då säger han "Den andra hästen ska också flytta". Mamman vänder sig mot mig och ursäktar sig...

Då kan jag (som log redan vid första uttalandet) inte låta bli och säga att det faktiskt stämmer, båda hästarna ska åka iväg imorgon. Den ena till sin ägare och den andra blev i förra veckan såld.
Behöver jag säga att mamman blir kritvit i ansiktet?



Min tråkiga och tårframkallande kväll fick mig helt plötsligt att le .

Undrar vad som rör sig i mammans huvud?

 
 
Ingen bild

Mie

24 september 2008 07:48

Wow.....
Den modern funderade nog länge och väl...

 
Ingen bild

Therese

24 september 2008 20:15

Vad härligt!
Själv försöker jag akta mig noga för att säga sånt som mamman gjorde ("så kan man ju inte säga"), så att barnen om de hör, "vågar" säga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards