Direktlänk till inlägg 30 september 2008

Nu kan jag snart inte hålla tyst längre

Av Jenny - 30 september 2008 00:29

Det finns mycket som ligger bakom allt som hänt och händer.

Vad, det kommer jag att presentera om det behövs.
Inte innan dess, då jag inte vill sjunka till samma låga nivå.

Men någon gräns finns det, jag kan inte ta hur mycket skit som helst.


Det finns ett par människor som ligger bakom väldigt mycket.

Några av dessa, blir sänka totalt om jag öppnar munnen. Väldigt många kommer att häpna. Lika många kommer att jubla för att jag berättar. Fåglar kan kvittra...vilket också har hänt, i ett par månader nu. Allt blir klarare för varje dag, mer och mer information kommer till mig utan att jag ens har bett om det. Jag häpnar vid varje tillfälle. Är detta sant, det jag får höra? Efter närmare koll så ja, det gör det tyvärr. Många gånger har jag blivit skeptisk, intalat mig själv att Nej, det här kan inte stämma. Men det värsta är, att det faktiskt gör det.


När till och med människor utanför sveriges gränser hör av sig, då är det ganska illa.


Ärligt talat, så funderar jag på om jag inte hållt käften för länge redan?


Som man bäddar får man ligga.

Enkelt och kort, men som passar mycket bra just nu.

Den grupp människor jag pratar om, de är den sortens människor jag inte skulle ta i med tång.


Med tanke på hur sommaren har varit, så har det sista snacket inte gynnat någon, det har nu istället skadat en häst då allt blev så akut. Undrar hur det känns att ha detta på sitt samvete?

Ett oskyldigt djur!

Hade jag varit i den sitsen som dessa andra är i hade jag nog gömt mig, inte setts och ljugit för alla för att försöka rädda mitt eget skinn.
Men det är så jävla fegt!

Men lever man på lögner så är detta kanske enda utvägen, vad vet jag?

Själv har jag inte varit i den sitsen, så jag kan inte säga precis hur jag hade agerat. Men en sak är säker, jag hade inte vågat visa mig på väldigt lång tid.


Sånt här händer, för att några inte har lika rent samvete som jag har.

Som inte har något vett överhuvudtaget.

Fy fan vad svinigt. Det är riktigt riktigt illa.
Man ska alltid kolla över sitt egna, innan man hoppar på någon annan.


För att detta inte ska tolkas fel, så menar jag Inte ägaren till hästen jag skrivit om tidigare.

Däremot finns det människor i dennes närhet, som inte är ärliga.


Fan. Jag avskyr att skvallra, det är inte jag.

Men nu är jag innerligt trött på det här - detta var droppen!
Om det sen är den som får allt att rinna över, ja det kommer att märkas.


Allt började för över ett år sen. Närmare två.

Vi är många som vet, vi är många som hört, många som vet.

Många som förfaras.


Inom kort kommer jag förmodligen att kunna svara på frågor, och de som frågar kommer att få en hel del att tänka på.

Människor är inte de som de utger sig för att vara.

Punkt.

Mer än så kan jag inte yppa i nuläget.


Detta finns svart på vitt, jag har inget att gömma.

Däremot har många andra, väldigt mycket att gömma.

Det är den stora skillnaden.
Jag är ärlig.

 
 
Lisa

Lisa

30 september 2008 07:06

Ja ärlighet varar längst sägs det ju sen långt tillbaka. Annars så kommer sanningen fram för eller senare.
mvh Lisa

http://unikajag.se

 
Ingen bild

Mie..

30 september 2008 07:59

Men hur får man någon att inse att den har blivit dragen vid näsan, lurad, ljugen för??
Hur gör man det på ett bra sätt??
Det finns antagligen inget bra sätt.

Om ett tag så kanske vederbörande inser vad som hänt, men då är det ju liksom för sent..
Det svider i själen att veta att personer blir lurade av dessa förljugna människor.

Ärlighet varar längst.
Kram!

 
Ingen bild

Kim

30 september 2008 14:55

Och nu kan inte jag heller hålla tyst längre.

"Prio ett just nu är att fuxa blir Bra!
Det är det enda vi vill."

Om du med 'vi' menar du och FV så ger hon ett annat intryck - och det gör i ärlighetens namn du också i inlägget "Ledsen".

Som någon sa tror inte jag heller de människor du omger dig med är bra för dig.

 
Ingen bild

Lina

30 september 2008 15:47

Och i ärlighetens namn begriper inte jag vad folk har med Jennys umgänge att göra. Spekulera och tyck vad ni vill om det men sitt för fan inte och kör upp skit i ansiktet på folk som redan mår riktigt dåligt.

Tycker ärligt talat att vi som inte vet vad som hänt ska hålla våra näsor utanför detta tills allt är utrett.

 
Ingen bild

Jenny

30 september 2008 15:54

Kim; Vad som sägs kring allt har du ingen aning om, vad som har skett "bakom" har du ingen aning om. Vill vi hästen illa? Nej. Tycker vi situationen är rolig? Absolut inte.

Jag trivs bra med mitt umgänge, trots vad alla säger. Jag har kännt fv i 9 år, så jag känner henne Rätt väl. Vi är inte alltid överens eller har samma åsikter, precis som alla andra har det. Så, jag tar inte åt mig av det överhuvudtaget.

 
Ingen bild

Kim

30 september 2008 16:08

Lina - hur vet du att jag inte vet vad som hänt?

Om en vuxen människa ventilerar
sådant här på offentlig plats får man räkna med att det kommenteras och att dessa kommentarer inte kommer vara odelat positiva. Vill man inte det går det säkert att stänga av den funktionen eller hålla tyst.

 
Ingen bild

Lina

30 september 2008 16:27

Jag menar inte att man inte har rätt att uttrycka sig i frågan, enbart att Jennys umgänge egentligen har väldigt lite med saken att göra. Vem Jenny umgås med och inte umgås med kommer knappast att ändra situationen.

Och som utomstånde åskådare har jag snappat upp att såväl FV, Jenny och hästens ägare är väldigt oklara på vad som egentligen har hänt under den här tiden, och hur hästen blivit i det skick den är. Då har jag hemskt svårt att tro att någon annan skulle sitta på alla fakta.

Jag försvarar inte någon, faktiskt! Jag vet precis vad hästens ägare går igenom, och nej det är inte speciellt kul.

Men jag har också svårt att se hur andras åsikter om Jennys umgänge kommer kunna göra situationen annorlunda, det är helt enkelt sådana åsikter man håller för sig själv.

 
Ingen bild

Jenny

30 september 2008 16:34

Jag har tagit mycket skit för att jag ventilerar på offentlig plats. När det skrivs i min blogg bryr jag mig ärligt talat inte så mycket.
Jag väljer varje dag att trycka i att jag inte ska behöva acceptera kommentarer innan de läggs ut...just för att mnniskor Ska få säga vad de tycker.
Under alla år jag har bloggat (blir väl en 4-5 år nu) har jag tagit bort så lite kommentarer att alla 10 fingrar räcker till, blir även över.

Så du (och alla andra) får med andra ord gärna skriva, men jag kommer också att svara - om jag känner för det, och om det behövs. Annars så...ja, det är alltid roligt med kommentarer :).

 
Ingen bild

Mie

30 september 2008 17:24

Jag är av åsikten att jag faktiskt inte har med saken att göra annat än i egenskap av vän till Jenny och FV. Jag känner inte ägaren.
Jag har inte sett hästen det gäller med egna ögon.
Det har inte heller många som nu gett sig in i denna glödheta debatt.

Den som står med kunskap om hur märren såg ut efter transporten är ägaren.

Vad folk runt omkring tycker och tänker är i sammanhanget faktiskt irrelevant.

Jag är förmodligen obehaglig eftersom jag säger vad jag tycker.
Det är säkert många som tycker att jag är fullkomligt dum i huvudet.
Men det är folk som uttalar sig om min person som absolut inte känner mig.

Jag är fullt övertygad om att märren kommer få det bra och att hon tar sig i hull.
Och vad ägaren skrivit på annat ställe har hon ju redan börjat ta sig.

 
Ingen bild

Alex

30 september 2008 17:36

Jag trodde faktiskt först att det var fodervärden du skrev om, fodervärden som skulle ha ljugit. Det senare hade ju inte förvånat. Och jag blev ändå lite glad för att du då äntligen skulle ha sett igenom henne.

Vad vi vet är att en häst i uselt skick kommit hem till sin ägare. Att då välja att ta den i försvar som försatt hästen i det usla skicket, är något som förvånar mig.

Jag ser det sätt som du skriver "vi" om fodervärden och dig som bara ett av många tecken på fodervärdens extraordinära manipulativa förmåga. Jag förstår att det känns bra att vara inom hennes glans, men det är inte samma sak som att det är bra att vara där.

Fodervärdens blogg tyder ju inte heller den på någon djupare självkritik.

Ett evinnerligt betonande av den egna ärligheten och välviljan är ju inte heller något som direkt stärker trovärdigheten. Inte hos någon av er. Ditt försvar av fodervärden slår tråkigt nog tillbaka på dig själv.

Inte heller alla möjliga kufiska dimridåer om vad som hänt, ökar någons trovärdighet.

Hästen har vanskötts. Inga dimmor av ord kan dölja det.

 
Ingen bild

Jenny

30 september 2008 18:17

Alex...vilken glans? Det får du utveckla.

Jag försvarar inte någon, jag skriver det JAG kan, det JAG står för. Vad är det för konstigt med det? Jag förstår ärligt talat inte, vad är det för fel med vad jag gör just nu? Jag står alltid för vad jag gör och vad jag säger, även i denna frågan. Vad finns det jag kan hymla om? Ingenting!

Nej det är inte fv jag skriver om.
Det är så här, att det finns Väldigt mycket information som inte har kommit fram. Vilket det kommer att göra, MEN - jag vill inte ta det i nuläget, som jag skrivit. Infon jag sitter på kommer att skaka om väldigt mycket, och många kommer att fly fältet.
Det FINNS mer än vad som kommit fram än så länge. Jag har fått mail, jag har fått frågor...jag har svarat. Finns en på forumet som har fått mer information, info som jag tycker är viktig (även info som jag inte fått ut i tråden ännu...men det känns inte så lockande att skriva ut det nu - jag är ju redan "dömd", trots att många skriver att jag inte ska ta åt mig). Hur ska jag kunna fortsätta skriva, när jag inte ens hinner med att svara en innan resten gått igång. Hur tror du det känns att hoppa in där? Gör jag det för att det är roligt? Nej, jag gör det för HÄSTENS bästa. Och för att jag anser att vissa punkter faktiskt är viktiga att de kommer fram (finns fler, men återigen...hur?).

Prio ett ÄR att häst och ägare får det bra, att vad som skett reds ut. Hade jag haft någon annan åsikt hade jag varit sjuk på många sätt och vis.
Hästen är inte i bra skick nu, det håller jag verkligen med om. Jag tar ingen i försvar, jag skriver MITT. DET är stor skillnad.

Jag och fv är nära vänner, närmare vänner än vad många ens kan tro. Vi delar glädje, sorg och extrem lycka. Vi är inte alltid överens, men hur många är det? Det jag tycker är fel tycker hon ibland är rätt, och tvärtom. Men inte fan hänger vi varandra för det.

En annan sak...vem vet vad som skrivs mellan fv och ägare? Det vet ingen. Det enda jag vet är att dagen idag har varit positiv i den bemärkelsen.

Det finns alltid två sidor av allt. Anstränger man sig, märker man båda.

 
kamilla

kamilla

5 oktober 2008 18:22

Omge dig med människor som ger dig positiva energier, dom andra e inte bra för dig.

Ärlighet vara längst och man mår bäst av det :)

http://finnsanglar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards