Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Jenny - 10 mars 2009 19:11

Hände en hemsk sak förra veckan.

En ung tjej, 13 år gammal, föll ihop under en innebandymatch.

Hjärtstillestånd...fick igång henne, men hon la av igen innan ambulansen hann komma...fick sen igång henne igen med hjälp av elchocker.

Ilfart till sjukhuset.
MR visade något i hjärnan om inte skulle vara där...
Nedsövd och i respirator då hon inte kunde andas själv.

MR igen dagen efter, det som inte skulle vara där är...eh...borta?

Kopplade ur respiratorn och skulle försöka väcka henne, feber och kramper direkt.

Så, respirator igen samt nedkylning...


Några dagar senare väckte de henne. Hon kunde inte prata, men knipa lite med tårna och röra händerna - dock ytterst lite.

Dagen efter vaknade hon ordentligt och ställde sig upp.

"Vad har jag nu brutit?" Hade tydligen första meningen varit.
Till saken hör att människan tydligen har brutit det mesta som går, i samband med sport (wow, det finns fler som är som jag ;) ).

Läkarna är som stora frågetecken.

Just nu pågår en stor utredning, vad fan var det som hände?
MR görs varannan dag.


Läkarna är lite småtrötta på hennes tjatande....det enda hon frågar är; när får jag börja träna innebandy igen?




Imponerande!
Hon var ju faktikskt död två gånger.

Av Jenny - 10 mars 2009 05:21

Det är det enda jag önskar så jag är utvilad, att få sova en hel natt.

Jag vaknar flera gånger varje natt, av att det värker i benen.
Jag står inte ut :'(.

Första gången jag vaknade igår var strax innan halv tolv...kul...två timmars sömn. Smärtstillande och bestämde mig för att jag SKA somna igen. Tack och lov gjorde jag det. Så här har det sett ut varannan timme hela natten.
Vid halv fem gav jag upp, bara att gå upp. Nåja. Försöka i alla fall...det tar sin lilla tid...


Jag blir galen. Jag måste få sova!
Och veta vad fan det är som är så fel :'(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards