Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Jenny - 23 mars 2009 17:36

De som känner mig vet att det inte är någon vidare bra kombination.

Min förhoppning idag var att göra en massa mat som sen skulle frysas in, så jag slapp fundera varenda jäkla dag  på vad jag skulle äta. Men när jag kom hem så slog febern till och jag hamnade liggandes i soffan. Får ta tag i det någon annan dag, eller ikväll...om jag orkar...


Men i alla fall, paj går fort och är hemskt lätt att göra. Rotade fram köttfärs igår och stekte upp det av någon märklig anledning, men kände sen inte för att äta det så det åkte in i kylen. Men det fanns nog någon baktanke med det, som jag inte kände till igår, så det skulle bli köttfärspaj.


Sagt och gjort, dags att börja fixa maten. Stod i godan ro vid spisen och fixade en del och vips ringer mobilen. Carola. Men sen var det ju det där...med mig och kök...tror ni inte jag tappade all köttfärs i ett svagt ögonblick där jag inte var uppmärksam? Helvete vad mycket köttfärs jag hade på golvet i köket....kul. Blev inte lite deppig där några minuter :S.


Nåja, jag hade skinka hemma. Så det fick bli ost och skinkpaj istället.
Var glada över att jag inte har någon kamera, detta gjorde jag riktigt bra! Men sen är jag en jäkel på just pajer också iofs :D.


Någon som vill ha recept på dessa underbara pajer?

Pah, då får ni allt fjäska en massa ;).

En sak jag dock aldrig lämnar ut receptet på - det är min kladdkaka!
Som jag har provat några andra varianter på...jisses vad goda de är allihop. Kanske skulle ta och slänga ihop en sådan så  kan jag sitta och vräka i mig ikväll i min tråkiga ensamhet. Tror minsann att jag förtjänar det!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards