Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Träningsvärk

Av Jenny - 9 april 2009 21:46

Aj..

Aj aj aj..


Tanken är att jag ska träna en häst, tydligen är det stora problem med bland annat galoppen - självklart kan jag försöka få reda på vad felet är. Tror faktiskt att jag redan har kommit på det...för...ja, jag hoppade upp på denna vita arab som både ser ut och beter sig som en prinsessa.


Min plan var att "bara" skritta. Detta för att jag inte suttit på en häst sen typ..eh..slutet av oktober? Har bara skrittat lite då och då. Dåligt väder och underlag, och sen kraschade ju mina höfter så det har kört ihop sig totalt. Var tveksam idag om det skulle funka, men en halvtimmes laser innan så funkade det riktigt bra!


För bra.


För jag kom på att va fan, jag måste ju prova traven också. Gick super.

Från läktaren lät det "åååh"...själv lät jag mest "jag är faktikt väldigt ringrostig så ha inga större förhoppningar!". När det kom fler för att titta så lät det "jo hon kan rida några varv till!"...jag trodde jag skulle dö. Gudomligt skön sadel (den tänker jag stjäla när jag flyttar därifrån i sommar ;p) dessutom så...tja...varför inte sitta och jobba ordentligt? Så...häpp, mycket trav, och satt ner...herregud vad jag ångrar det nu.


Måte ha varit en rolig syn. Liten arab på ryp 148 cm, ponny i alla fall. Jag har två mil långa ben och...ja, sen gympabrallor, utan hjälm och kände mig mest hur muppig som helst. Men kul var det. Tror jag lät ganska glad i telefonen i alla fall ;).


Måste säga att jag är lite överraskad! Det har kännts som om jag är dundersned mest överallt, vilket inte är konstigt om det vore så, så som jag har haltat omrking i ett par månader nu.Men jag tror att jag har duktigt fel, för det kändes mycket bättre än vanligt. Kanske har jag haltat bort det sneda? *skrattar*


Imorgon ska jag upp igen. Men denna gången med jeans eller ridbyxor...blir lite lätt halt annars *harkel*. Och jag som redan har världens träningsvärk, hur fasen ska detta gå? Vänster höft har dessutom lämnat in en avskedsansökan. 

 

Hjälp.......

 
 
Mie

Mie

9 april 2009 22:04

Inte bara halt...
VIlka jävla skavsår man kan få!!!
AJajajajaj!!
Skulle så gärna se dig rida!! Det var ju ett bra tag sedan!!

http://miehellberg.blogg.se

 
Ingen bild

Ylva

10 april 2009 19:11

Jag älskar att höra när ni rider igen, både du och Carola. Ni har ju så otroligt mycket kunskap och känsla. Att kropparna sedan säger ifrån i perioder gör att jag bara njuter när jag hör att någon av er varit upp i sadeln, njutit och faktiskt haft roligt. Helt underbart. Be kroppen krya på sig från mig.

 
Ingen bild

Jenny

11 april 2009 05:43

Åh, ja eller hur!! Det är helt underbart!! Stranden väntar i sommar, då jäklar ska vi skutta omkring på stranden :D.

Kroppen tackar och tar emot!
Dock gick det åt helvete, jag skulle inte ha ridit lätt i traven...höfterna kraschade totalt. Jag som trodde det skulle vara värre att sitta ner...snacka om att ha fel. Gick inget vidare att jobba igår. Mockade till två hästar (mina egna), tog ut 4 och sopade ett av tre stall...på fyra timmar. Tjo! Sen åkte jag hem......

 
Ingen bild

Jenny

11 april 2009 05:45

Mie; hahahaha, ja eller hur! Men denna gången hade jag iaf lagom långa stigläder...dock var det lite värre med klädseln denna gången ;) *asgarvar*.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards