Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Tomt

Av Jenny - 1 oktober 2008 07:50

Dagen igår var en pärs för mig.
Jag blev knäckt.

Det blev många och långa samtal...

Men ord är inte mycket, för ord kan inte ta bort det som känns inuti.

Och där är det kaos, stort kaos.


Jag blir ledsen. Riktigt riktigt ledsen.


Det blev för mycket igår. Alldeles för mycket.
Tillbringade långa stunder i telefon med det där berömda stället där jag (kanske) hör hemma.
Det gör jag nog, om man frågar många andra.

För jag är ju galen..........på många sätt.


Men vad ska jag göra åt situationen just nu?
Inte mycket.

Av den anledningen att jag har gjort så gott jag har kunnat.

Den hjälp jag erbjuder, tas inte emot.

De tankar jag ger, uppskattas inte.

Nej istället blir jag hånad.

Inte så lite heller.


Vet inte vad jag ska göra.
Men jag kan bjuda på en sak.


En bild.

Tagen ur rätt vinkel.
Från det enda hållet jag vågade be om bild...

Hästen ifråga lever inte längre.
Han dog av bakomliggande sjukdom, inte på grund av de skadorna han ådrog sig.


Kan tillägga, att detta var min ängel. Min älghäst.

Nu ÄR han en ängel. Den vackraste...

Dags att gå ut i det dåliga vädret.

Blåser halv storm, regnet vräker ner med jämna mellanrum.

Hästarna får stå inne. De tre fryslortarna, ja de fryser, bara man säger 'regn'.

Mycket hö och tunt täcke på, så klarar de dagen galant inne.

Inte för att jag gillar det, då jag förespråkar utevistelse.

Men jag vill ju knappast vara elak mot hästarna.


Min 3,5-åring, hlb/flb-korsning, har precis lyckats se någorlunda bra ut i hull igen. Så han får bli hur sur han vill, för det blir han när man måste stå inne, han ska stå inne ändå.


Har massor att göra idag.
Stressad som fan.

Flyttar ju snart.

Idag måste jag till nya lägenheten.

Absolut senast imorgon, men det hade varit bra om jag fått gjort det redan idag.
För imorgon kommer det att vara lika stressigt :(.


Men jag är rätt knäckt.
Så egentligen vill jag inte göra någonting överhuvudtaget.

Men det kan jag glömma...

 
 
Ingen bild

Therese

1 oktober 2008 08:55

Inte är du galen inte :O

 
Ingen bild

Carola

1 oktober 2008 10:15

En sak har jag lärt mig i livet (Bland många andra saker)

Det är först när man tror något själv som det är så.

Du, Jenny är en varmhjärtad och omtänksam,fin person, glöm aldrig det.

Att visa halsen, lägga upp buken, det är så som ett bytesdjur gör, jag säger dig, då hugger de direkt, de som vill ha mer, de som redan fått blodsmak.

Ja jag skrivet så, och jag menar det.

Jag har OCKSÅ lärt mig och förstått att när människor INTE förstår, då hugger de för det, och helst i grupp, i gemenskap kan det bli mkt starkt.

Att du försvarar dig då, det hjälper inte.

Att jag sen är manipulativ, sjuk i huvudet, djurplågare samt allt annat mellan himmel och jord, det får STÅ FÖR VARJE PERSON som FÖRTALAR mig på ett ÖPPET forum samt i annan skrift och tal.

JAG bryr mig inte,jag har lärt mig att skratta åt folks patetiska livlösa försök att glänsa över andra, slå sig för bröstet och visa att de aldrig suttit i något glashus.

För skulle de det, skulle hela jävla huset rasa samman innan de ens kastade någon sten.

Vilket symboliskt menas

ALLA kan få missflyt och alla kan ha otur..det VIKTIGASTE HÄR, vilket jag hoppas att ALLA GAMAR läser, är att man lär sig, är medveten, och är HÄR för att ÖPPET säga, ja, det var fel.

OCH DÅ UNDRAR JAG SÅKLART

VARFÖR I HELVETE

Man biter ihjäl bytesdjuret

när hon blottat sin hals

och sagt, jag vet det blev fel

DET VAR JU inte på grund av okunskap, (Knappast) inte slarv, inte NÅGOT ANNAT som varken jag eller Jenny skulle kunnat rå på.

Det var dåligt foder! OCH ALLA rasade! OCH ALLA tog sig!

Precis som jag skrivit till ÄGAREN som i sin tur vägrar kommunicera, VI har inte gjort något för att skada någon häst, och det vet VI.

VAD SEN en bunke uttråkade hemmafruar ser på en VINKLAD bild UTAN att ha FAKTA BAKOM det, vet ni..skiter JAG ett stort stycke i.

FÖR JAG VET

Att hästen inte såg ut så när hon åkte.

och DET..är det enda som betyder något, samt att hästen nu hämtat sig och börjar må bättre.

Eftersom ägaren inte kan kommunicera så kan säkert någon av er gamar som läser här framföra mina ord i rödaste rappet.

Och alla ni som försöker kommentera i min blogg, det går tyvärr inte, jag är inte så snäll som JENNY som låter ert piss passera.

Jenny!

VI VET. och det är det viktigaste.

Kram till JENNY och alla som BRYR sig genuint.

Ni andra.....skaffa er ett liv.

 
Lina

Lina

1 oktober 2008 10:33

Carola, så sanna ord.

Jenny, älskade, älskade Jenny. Vad jag önskar att jag kunde vara till mer hjälp. Det är jobbigt att sitta 60 mil ifrån och inte kunna göra något annat än att rabbla meningslösa ordhärvor.

Och på något jävla psyke hör du inte hemma, men att ta deras stöd och skjuts ibland är bara klokt. Du är så stark Jenny så du fattar inte.

Jag känner en tjej som för två år sedan aldrig någonsin i hela livet skulle ringa någonstans för att prata.

Jag är så imponerad av din styrka och ditt mod. Så väldigt, väldigt imponerad.

Så sträck på dig. För guds skull.

http://sequence.se

 
Ingen bild

Mie

1 oktober 2008 10:38

Käraste vän!!
Jag håller dig varmt om hjärtat, och det vet du!!
Jag vet, att vare sig du eller C skulle göra något för att skada något djur (då tänker jag inte på den spindel som förorsakade ditt nuvarande handikappade finger).

Jag vet vad ni gjort för att ge hästarna rätt foder.
Jag vet , för jag har sett.

Jag ser mycket.
Inte alltid att jag kommenterar det jag ser.

Men det sårar mig, till djupet av mitt hjärta när en grupp med människor går till så fullkomlig attack.
Jag har blivit attackerad.

Det sårar mig.

Men det är inte mig det handlar om.
Men när en vän blir sårad, då skär det i min själ.
Ett sår som svider riktigt..

Varför anfalla och sparka på någon som ligger?

Ni må tycka och tänka vad ni vill om Carola.
Men Jenny är faktiskt INTE ansvarig för Carolas tyckande och tänkande.

Carola är en egen individ. Och jag håller henne nära mitt hjärta som en vän som jag verkligen uppskattar.
För mig är Carola en underbar person.
Men vi kommer överens.
Jag är den jag är.
Hon är den HON är.
Vi respekterar varandra.

Vad gäller Jenny så är hon som tidigare sagt en kär vän.
Jag gillar Jenny för den person hon är.
Med en så stark önskan om att göra bra i sitt kliv.
Men så kommer MOBBEN och hugger.
Slår.

Varför inte bara acceptera att Jenny faktiskt gjort allt hon kunnat.
Samma gäller Carola.

Det verkar som att folk tror att de är några undermänniskor.

Men de är vanliga människor.
Av kött och blod.

Vi är alla olika.
Vi MÅSTE inte tycka likadant.

Kan vi leva i en värld där vi tycker olika men accepterar varandras olikheter?

Det vore trevligt..

Ha en trevlig dag därute.

Och till Jenny levererar jag en stor varm kram.


 
Ingen bild

Oavsett allt annat

1 oktober 2008 11:21

Så en häst i bra hull skall man känna man inte se revbenen på.

Hästen på bilden är fortfarande i underhull

 
Ingen bild

Jenny

1 oktober 2008 11:28

Oavsett; Menar du hästen på bilden här så är det klart som fan att han är i underhull. Annat vore konstigt. Stressad häst på ett djursjukhus, t o m personalen sa att de haft ett rent helsike med honom. Sakta men säkert tog han sig, men han var svårfödd från början, så det tog tid. Och tid, ja det finns det gott om.

Kom på. Eftersom det var så mycket i somras, det spreds rykten som jag vet inte vad - dessa visste vi om! Att ägaren ville ta hem hästen, det visste vi redan. Men..dessa rykten. Om det nu var så hemskt, varför kontaktade då ingen någon myndighet? VI visste, men ingen annan visste. Det är lättare att fråga - "varför ser hästarna ut så här?", än att sprida rykten.

 
Lina

Lina

1 oktober 2008 11:35

Oavsett - Om du menar hästen på bilden i dagens inlägg så finns det faktiskt en förklaring till varför den hästen ser ut som den gör.

Misse var svårt sjuk, och om jag inte minns helt fel är denna bild tagen efter att han kom hem från djursjukhuset, där han tappade precis allt hull under extremt kort tid.

Den hästens fysiska form i den tiden säger ingenting, absolut ingenting, negativt om Jennys hästhållning.

Så jävla enkelt är det.

http://sequence.se

 
Ingen bild

Jenny

1 oktober 2008 11:41

Förresten. Hade du sett en bild framifrån på denna hästen vid just denna tiden, hade du kreverat.....han var riktigt snygg från sidan om man jämför.

 
Ingen bild

Oavsett

1 oktober 2008 11:41

My bad

jag drog en fölrhastad slutsat då det stod på ett stäle i texten att din häst började se bra ut i hullet igen.


Men en annan sak jag kom på.

För det första blir nästan ingen inlagd på "dårhus" om det inte är fara för deras eller andras liv.

och sedan villjag säga att OM ngn skulle bli inlagd så det ju för ett ge hjälp.

Så diskussionen om du hör hemma där eller inte är helt irrelevant.

Om du behöver hjälp och kan få det - så är väl det bra

 
Ingen bild

Lina

1 oktober 2008 11:54

Privat blogg, Jenny skriver vad hon vill om psykvården, det tillhör inte någon diskussion.

 
Ingen bild

Kim

1 oktober 2008 12:01

Hej martyr. Ja båda två.

 
Ingen bild

Jenny

1 oktober 2008 12:09

Lugnt, jag har förmodligen skrivit luddigt. Sånt händer :).

Jag har varit inlagd på "dårhus", som i mina öron klingar väldigt illa. Folk är inte galna bara för att de hamnar där, det trodde jag människor hade insett. Fler är trasiga inuti, än fysiskt.

Att jag hamnade där, ja det var för att jag två gånger mådde så jävla dåligt att jag försökte ta livet av mig. Detta är inget som hänt nyligen utan är för många år sen. Dock är jag noga, och har sen dess fått behandling och stöttning genom öppenpsykiatrin. Nu är jag jävligt frisk, om man jämför med då.
Detta har dock ingenting med ämnet att göra, ville dock skriva det ändå.

Jag har blivit sedd som "galen" sen detta, många försöker skylla allt som händer på mig, just för att jag "är den jag är". Snacka om trångsynthet.

Jag är inte intresserad av att hamna där igen.
Dock finns det människor som lyssnar, och det är bra. det finns fler än jag, som mår riktigt risigt med jämna mellanrum.
Det är bara att lyfta luren och säga, nu är det skit - jag behöver prata.

Jag har ett hjärta precis som alla andra. Många gånger tror jag faktiskt att jag har mer öppet än andra, just eftersom jag vet, hur jävligt det kan vara

 
Ingen bild

Karin

1 oktober 2008 14:27

Carola - det är DIG det handlar om, Jenny bär inte mycket skuld till vad som hänt. Det var du som var fodervärd, det var du som hade ansvaret för hästens välmående.

Ägaren har inte fått några rapporter om vare sig foder eller förklaring till hull på hästarna, så länge hästen stod hos er. Hon har inte fått några bilder, trots att hon efterfrågat det. Hon har velat kommunicera, under tiden hästen varit hos er, men hon har fått kalla handen tillbaka.

Jag förstår inte hur ni kan försöka lägga skulden på henne.

Såklart hon vill lägga sin energi på att få hästen att må bra igen, inte gå med i någon såpa som detta har blivit.

Jag mår dåligt, å allas vägnar.

 
Ingen bild

Carola

1 oktober 2008 16:02

Nej, det handlar inte om MIG, det handlar om hästen, resten tänker jag inte kommentera för det verkar du ha noll koll på. Du också.

 
Ingen bild

jenny

1 oktober 2008 16:15

Karin. Ägaren har fått både info och bilder av mig lite då och då.
Tror t o m att jag har allt det kvar, om det nu skulle behöva visas upp dvs. Ska rota i arkiven.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards