Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Jenny - 1 oktober 2008 15:36


"Du är en stor skam för hästvärlden" 


"Glid inte omkring som på en gloria"


"Tro inte att du är något. Innerst inne är du ingenting"


"Hur var det nu dina hästar dog? Sanningen denna gång"




Tack...


Ni kunde inte sjunkit till en lägre nivå?

Av Jenny - 1 oktober 2008 11:42

Nöjda hästar, konstigt nog, trots att de står inne.

Har borstat lite, bytt lite täcken, småstädat i sadelkammaren och bara....ja, varit där. Men det är inte roligt. Inte ett dugg. Inte nu.

Jag grät när jag pussade den omtalade hästens son på mulen.


Dessävrre blev det lite tokigt när jag stod och packade hösilage.

Det resulterade i en massa svordomar, smärta och ett trasigt bandage.
Så, nu sitter jag utan någonting. Röra handen är jag inte rädd för, då det har läkt ihop en del - men jag behöver ju inte göra det värre ;).


Heja mig.


Bör nog pela mig iväg och få ett nytt.

Jag svär fortfarande över den förbannade spindeln......

Av Jenny - 1 oktober 2008 07:50

Dagen igår var en pärs för mig.
Jag blev knäckt.

Det blev många och långa samtal...

Men ord är inte mycket, för ord kan inte ta bort det som känns inuti.

Och där är det kaos, stort kaos.


Jag blir ledsen. Riktigt riktigt ledsen.


Det blev för mycket igår. Alldeles för mycket.
Tillbringade långa stunder i telefon med det där berömda stället där jag (kanske) hör hemma.
Det gör jag nog, om man frågar många andra.

För jag är ju galen..........på många sätt.


Men vad ska jag göra åt situationen just nu?
Inte mycket.

Av den anledningen att jag har gjort så gott jag har kunnat.

Den hjälp jag erbjuder, tas inte emot.

De tankar jag ger, uppskattas inte.

Nej istället blir jag hånad.

Inte så lite heller.


Vet inte vad jag ska göra.
Men jag kan bjuda på en sak.


En bild.

Tagen ur rätt vinkel.
Från det enda hållet jag vågade be om bild...

Hästen ifråga lever inte längre.
Han dog av bakomliggande sjukdom, inte på grund av de skadorna han ådrog sig.


Kan tillägga, att detta var min ängel. Min älghäst.

Nu ÄR han en ängel. Den vackraste...

Dags att gå ut i det dåliga vädret.

Blåser halv storm, regnet vräker ner med jämna mellanrum.

Hästarna får stå inne. De tre fryslortarna, ja de fryser, bara man säger 'regn'.

Mycket hö och tunt täcke på, så klarar de dagen galant inne.

Inte för att jag gillar det, då jag förespråkar utevistelse.

Men jag vill ju knappast vara elak mot hästarna.


Min 3,5-åring, hlb/flb-korsning, har precis lyckats se någorlunda bra ut i hull igen. Så han får bli hur sur han vill, för det blir han när man måste stå inne, han ska stå inne ändå.


Har massor att göra idag.
Stressad som fan.

Flyttar ju snart.

Idag måste jag till nya lägenheten.

Absolut senast imorgon, men det hade varit bra om jag fått gjort det redan idag.
För imorgon kommer det att vara lika stressigt :(.


Men jag är rätt knäckt.
Så egentligen vill jag inte göra någonting överhuvudtaget.

Men det kan jag glömma...

Ovido - Quiz & Flashcards