Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Volontärarbete i Italien!!

Av Jenny - 28 oktober 2008 09:44

Vill och kan du AKUT åka till Toscana för att hjälpa till med hästar som farit illa?

Du får betala resa och mat själv, Boende som är helt ok ingår och du jobbar volontärt minst 4 timmar om dagen, i övrigt kan du tjäna pengar på att jobba på Vingården.

Just nu finns det 68 hästar som behöver din hjälp!

De ska fodras och tas hand om varje dag, alla hästar har en historia och minst hälften behöver akut hjälp. Just nu är det endast en handfull folk som är på plats för att hjälpa!

Snart är vintern här och dessa hästar behöver hjälp! Hö måste inhandlas och kraftfoder till de som behöver det, VAD NI ÄN kan bidraga med, hör av er!

FLER hästar som är omhändertagna står på tur för att komma till Organisationen som är uppsamlingsplats för misskötta hästar i Italien.

Vad kan NI hjälpa till med?

Maila mig    mail@carolalind.se

Jag kommer att ombesörja mat. Min fokus ligger på HÖ och inte rena pengar. Höet de har och äter nu är värre än den värsta halm ni sett.


HJÄLP TILL!

  (Obs, du måste vara 18 år för att få jobba i Italien)

Många bäckar små!

Här är en av hästarna som räddats från fruktansvärda förhållanden:

 
 
Ingen bild

Cassandra

14 april 2009 15:49

Hej!

Jag googlade volontär + italien + häst eftersom jag vet att jag någon gång läst om att det finns ett ställe i italien som tar emot volontärer. Hittade då direkt till din blogg och det verkar ju som om det är samma ställe som jag en gång vart inne och läst om.

Har du själv varit där och jobbat? Jag åker visserligen till portugal nu i sommar och stannar där ett par månader, men efteråt skulle jag jättegärna åka och jobba som volontär någonstans. Du får jättegärna maila mig på nathansson@hotmail.com, jag har en hel hög med frågor om du har tid, lust & ork :).

/Cassandra

 
Lovisa

Lovisa

21 juni 2010 22:35

Är detta fortfarande aktuoellt? Jag är mycket intresserad!

http://kryddorochvardagssex.devote.se

 
Ingen bild

Sandra

27 januari 2011 05:45

Hej!
Jag vill väldigt gärna åka.
Hör gärna av dig!

Sandra.s.nilsson@gmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards