Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Känslan av Ensamhet

Av Jenny - 6 augusti 2008 23:59

Vaknade tvärt, helt utan förvarning. Med en känsla som gjorde att tårarna började rinna. Det händer sällan, jag vaknar inte om jag inte måste på nätterna. Faktum är att man skulle kunna släppa en bomb intill mig och jag hade inte vaknat. Det enda jag kan vakna av, det är mobilen...men denna gången var den inte skyldig.

Det var känslan, så stark, så överväldigande. Från ingenstans, verkligen ingenstans. Pang. Tryckte sig in i mitt medvetna och tog alldeles för mycket plats. Plats som var tänkt för så mycket annat, viktiga saker.

Rädd.

Hur ofta är jag det?

Det kan alla jag känner skriva under på, när jag säger att det sällan är så.
Skulle vilja nämna det som aldrig.
Men nu, just nu, är jag rädd.
För vad? Den som visste..

Fast innerst inne vet jag. Men det är så privat att jag inte ens kan berätta för mina bästa vänner. Det går inte, det är hemskt, fruktansvärt, river sönder mig inifrån. Snart är det den 14:e, tack gode någon för det.

Jag vill inte, jag vågar inte. Men denna gång kan inte jag bestämma, jag måste spela med...


Sängen kallar igen.
Finns inte mycket mer och göra än att torka tårarna, rycka upp sig, ignorera och försöka sova. Som sagt, försöka.


Nattens ord idag blir ett som sällan används av mig numera, närmare bestämt aldrig. Det ordet är hjälp?

 
 
Lazes

Lazes

7 augusti 2008 00:21

Hm..jag läste ditt blogg inlägg och tog mig tid och studera det du skrivit, tänker att det är något hemskt som hänt dig som du inte kan berätta eller någon form av ångest för nått känner jag på mig, ville bara säga att jag tycker du skriver bra och hoppas du kan tala med någon om din rädsla bara.
mvh lazes

http://lazes.blogg.se

 
Ingen bild

Lina

7 augusti 2008 14:57

Vilken obehaglig känsla.
Vid samma tid i går ungefär grät min dotter i sömnen, det händer att hon vaknar och är ledsen men det här var inte riktigt samma sak, hon sov och grät men lugnade ned sig i samma sekund jag lyfte upp henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards