Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Vellinge kommun

Av Jenny - 28 augusti 2008 11:21

Nu förstår jag verkligen varför det är så få som får och/eller söker hjälp här.

Lämnat in alla papper de vill ha, nästan. De kom på att jag skulle ha med mig ett intyg på att min företag är avregistrerat. Hm...jag frågade om det när jag ringde dit sist, om de behövde något annat då det "bara" är vilande. Nejdå, det behövdes inte. Ok, bra.
Men nu hade de visst ändrat sig. Och jag måste nu avregistrera allt helt och hållet, och det tar ju sin lilla tid innan jag får bekräftat att det är så. Dvs, jag får stå utan ersättning några veckor till.


Detta är dagens...


"Har du några pengar?".
"Nej, pappa fick fixa pengar så jag kunde ta mig hit öht".
"Då är det ganska akut?"
"Det kan man nog säga".
"Behöver du pengar till mat?"
"Eh, Ja!"
"Det tar några veckor innan du får besked om ersättning".
"Ok, men, mat måste jag faktiskt ha".
"Det kan din pappa betala".

Ok...


Kontraktet är uppsagt, men vad gör det, när hyran skulle varit betald idag.
Nu väntar jag bara på en spark i arslet så står jag utan någonstans att bo också (hv har kräkt av sig tidigare om hyresgäster som betalat för sent, så jag vet vad han tycker).

 
 
Ingen bild

Mie

28 augusti 2008 18:31

Jäkla nötter!!

 
Ingen bild

Lina

28 augusti 2008 20:50

Jag har ett rum till förfogande!
Du vet vart jag finns.

 
Ingen bild

Annica

29 augusti 2008 11:51

Och där gjorde hon bort sig!
Din pappa har ingen skyldighet att försörja dig efter att du fyllt 18 eller efter att du studerat klart.
Så. Det kan dom inte förlita sig på!
Du skulle ha informerat henne om att din pappa redan har betalat din mat.. i form av skatt han betalar in av sin inkomst. *FLIN*
Du själv med förresten. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards