Alla inlägg under september 2008

Av Jenny - 14 september 2008 09:49

Aaargh...det var 3 plus när jag åkte hemifrån i morse. Jäklarns vad kallt!


Imorgon åker täckena på under natten på hästarna. Vi har kallstall (typ), och fryslortarna de, ja, fryser.


Just ja, jag och Annica spelade på hästar igår, V75 är aldrig fel.

Inte denna gången i alla fall, jag ska få glädjen att hämta ut 871:- senare idag ;P.

Av Jenny - 13 september 2008 06:46

Idag blir det en rolig, intressant och trevlig dag.

Har stora förhoppningar om det :).


Väl hemma sen igen så måste jag verkligen städa. Skulle gjorts igår, men....nej, den orken fanns inte riktigt. Dessutom kan ni ju gissa hur lätt det är att göra allting med bara en hand? Bara en sån sak som att duscha är hur svårt som helst. Gah!
Jag fick lite skäll av läkaren igår...bandaget var ju faktiskt skitigt.
Ja, och? Jag har ju för fan varit i stallet, vad trodde hon?
Hon muttrade lite, men det var dags för en bedövningsspruta (AJ!) för att sen byta alltihop, så nu är det vitt och fint (?) igen. Det har inte ens gått en vecka och jag är redan dödligt trött på detta. Bravo, jag har ju bara (minst) drygt 5 veckor kvar........ Táck kära och äckliga spindel, för allt det här!


*SUR*


Nej, nu väntar en mugg kaffe till och sen bussen till stallet.


:)

Av Jenny - 12 september 2008 17:00

Jag pratar i telefon väldigt många timmar varje dag.

Fick precis höra fäljande...


"HEEEEEEEEEJ"

Hej Freddy

"JAG ÄR HEMMA!!!!!!!!!"

Nähä?

"NU ÄR DET DIN TUR!!"


Då var mamma annica tillbaka ;)


Av Jenny - 12 september 2008 07:13

Nu är hösten här. Igår kändes det höst, idag ÄR det höst.

Kallt, ruggigt, kyla i luften.

Snart dags för hästarnas täcken att plockas fram. Lillskiten har redan satt vinterpälsen allan, det har han nog ärvt av sin mamma - för hon ser redan nu ut som en liten nallebjörn.


Med tanke på täcken bör jag verkligen kolla så jag får mina varor nästa vecka...lastbilsvarning över det hela....


Ont i fingret, något så förbannat ont. Men vad sjutton, det går ju över!
Dags för läkaren nu på förmiddagen, får väl se om hon har en bra idé kring det hela idag. Men hon kan fortfarande glömma att jag ska ha gips, hell no! Jag klarar mig finfint med
Men jösses vad handikappad man blir av detta! Bara en sån sak som att diska med en hand, jo men tjena, det är inte lätt! Men det går, det är huvudsaken. Hoppas sex veckor går fort.


I övrigt, finns mina tankar hos en vän, som behöver all styrka och energi som bara kan avvaras. Stor kram!

Av Jenny - 9 september 2008 22:52

Kopierat från ett annat forum, som jag skrev för några dagar sen.


Hur länge överlever en spindel i en dammsugarpåse?

I förrgår sprang det omkring en spindel här och tack gode någon för att jag hade dammsugaren i närheten. Som vanligt dammsög jag upp kattsand för att stena den lille (inte!!) f*n till döds .

Sent igår kväll var det dags igen. Ännu en sån där stor svart med krokiga ben, äckliga!
MEN. Ett litet problem. Det blev liksom stopp i dammsugaren. Panik!
Jag slängde ut dammsugaren (ja, Slängde ) fort som tusan och panikrökte - vad fan skulle jag göra nu? Efter mycket velande och ännu mer rökande kom jag fram till att det nog var bäst (eh, enda alternativet faktiskt) att sätta den i tvättstugan...så med stor ångest fick den sig ännu en slängtur .

Har spindeln dött? Lever den fortfarande?

Grannen är inte hemma, så jag kan inte fråga honom om han kan kolla dammsugare heller. "Hej, du kan du byta min dammsugarpåse? Det är en spindel där i...död eller levande". Nejdå, han hade inte skrattat åt mig .

Så frågan är. Hur länge överlever ett sånt här monster i en dammsugarpåse? Jag vågar verkligen inte göra något innan jag är säker .

Jag skulle behöva dammsuga här hemma.....

--------------------------------------------------------------------------------


Detta löste sig tack vare en annan spindelrädd människa, är henne fortfarande tacksam!


För en liten stund sen uppdaterade jag med följande...



Sv: Hur länge överlever en spindel i en dammsugarpåse? Ok, dagens värsta....eller bästa, beror på hur man ser det - i mina eller andras ögon .

Satt i soffan för en stund sen och sneglar mot väggen av någon märklig anledning...ser där en skugga och hinner bara tänka HELVETE! Jajamensan, en spindel och fort kröp den!

Dammsugaren stod bredvid (numera min bästa vän), meeen...jag kände inte för att behöva ringa någon IGEN för att be om hjälp med att tömma en dammsugare. Då kröp den lilla fan fortare!

Tänka tänka...ok, jag får trotsa fobin...hämtar en sko och PANG! Den var stendöd , satt dessvärre fast på väggen . Nästa problem, HUR mycket toapapper ska man behöva ta för att ens VÅGA peta på den? Massor kan jag lova .

Men

Det blev ett litet problem

Jag slog HÅRT, och råkade visst ha ena pekfingret i HELT fel vinkel.
Aj aj AJ! Tittade lite närmare och konstaterade att det inte såg helt ok ut. Fick peta lite försiktigt och upptäckte något suckande att jajamensan, det är brutet. Inte så lite heller, det ligger i fel läge.

Ringde lite snabbt den jag vet som är mest sjukvårdskunnit (18 års arbete som sköterska på ortopedavdelning tycker jag låter rätt ok *s* ), dvs min mamma. Känner inte riktigt för att sitta i tele till sjukvårdsupplysningen vid den här tiden på kvällen.

Hon skrattade så hon grät, schysst!
Men gjorde samma beräkning som jag, när jag förklarade lite närmare.

Suck

Hur fan lyckas jag?

Sist jag bröt ett finger var när jag satt i en kökssoffa.
Skulle ju för fan bara klappa hunden, slant dock liiiiite

Så. Nu behöver jag lite tycka-synd-om!

/Jenny - som tillbringade tid på VC igår och fick diagnosen tromboflebit...igen! GAH!

--------------------------------------------------------------------------------


Arrrrgh! Jag blir galen!
VARFÖR?!


Tror jag får åka till Malmö imorgon. Suck. Tills dess får det räcka med tejp...



Ok

Av Jenny - 9 september 2008 07:37

Jag tror jag stannar här ett tag trots allt....av den enkla anledningen till att jag igår fick veta att det minsann finns de som snokar - smart att säga det rätt ut, eh.


Någon som är rädd för att jag undanhåller något, i en annan blogg?

Nej, det gör jag faktiskt inte.
Så, den bloggen får nog vila ett tag!


Med andra ord; Jag stannar.

Av Jenny - 7 september 2008 15:11

Bloggen har flyttat :).


I övrigt har jag tagit mitt livs värsta beslut idag.

Av Jenny - 4 september 2008 19:48

Efter idag är jag stum. Fullständigt.  

Hur kan någon göra så här?
Uppenbara lögner klarar jag bara inte av.

Jag är inte ledsen, mest bara tom...men andra mår fan så mycket sämre.
Tänkt på det? Ja du läser min blogg lite då och då och ja, du får gärna ta åt dig.


Jag skriver som någon annan gjorde i sin blogg...ljuger man för sina vänner?
Uppenbarligen!


Usch, nej mina vänner vet var de har mig, och ljuger gör jag inte heller.

Sängen skriker, det blir en lång dag imorgon.
Ska ordna en massa i stallet, städdags helt enkelt!
Sen väntar en pålle på motion, och sen ska nog mina småskitar få jobba de också ;).

Ovido - Quiz & Flashcards