Alla inlägg den 14 december 2008

Av Jenny - 14 december 2008 21:30

Tja...taskigt internet och rejält dåligt mående...det är en ganska bra beskrivning.

Händer mycket konstigt här på helgerna.
Bussen, ja där händer det roligaste. Två helger i rad har det hänt konsiga saker, och varför skulle det vara annorlunda denna gång? Igår blev busschauffören stoppad av polisen och fick en fin böteslapp. Snyggt!

I förmiddags svalde jag en akupunkturnål (fråga inte).
Efter ett samtal med sjukvårdsupplysningen så var det inte så farligt. De frågade lite försynt hur i hela fridens namn det gått till...och när de fick förklaringen möttes jag av ett asgarv och sen en ursäkt - men hon hade aldrig hört talas om det tidigare. Tja. Har jag, eller någon annan, någonsin påstått att jag är riktigt normal?
Sen sa hon att jag skulle äta sparris. Dags för nästa skratt, när jag utförligt förklarade henne att det är fruktansvärt äckligt och att man ska ge hundar samma sak när de svalt något vasst etc? Jo, hon visste om det, sen skrattade hon lite till...snällt. Hrmpf.
=D
Nåja. Jag löd och pinade mig igenom lite sparris...fy fan vad hemskt.


Tur det var de korta i alla fall, och att nålarna inte är speciellt hårda. 


Tja. Jag har fått någon att skratta idag i alla fall, alltid trevligt att lyckas med det.

  

Upptäckte även idag att mitt äckel på fötterna har blossat upp igen, REJÄLT.
Det läkte ut ganska bra sist, men inte helt...idag hittade jag ett par varblåsor till men även några som torkat ut och sen...ja, ni vill inte ens veta. Jag som redan avskyr fötter...
PPP. Det är vad jag och många andra tror. Så det är nog läge att kontakta en läkare för behandling...eller ja, symtomlindring, det går inte att bota. Men när det är som idag, när jag t o m har svårt att gå, då är det fan inte roligt längre. Fast detta har jag (också) sagt i några veckor nu...

Denna gången (också), antar jag att det är stress som har utlöst ett skov.

Blir så jävla trött!


Sen verkar det som om jag har fått ringorm.
Men frågan är, Varifrån???? På ett så skumt ställe som överarmen dessutom.

Har haft det en gång tidigare (typ 15 år sen), på handleden. Den gången var det mitt marsvin som smittade mig...gulle han.

Är det inte ringorm är det psoriasis. Dock inte helt omöjligt med tanke på fötterna, och mina händer mår inte något vidare heller.
Hittade cortisonsalva här hemma så jag får försöka behandla med det.

Även detta uppstår vid stress.


Har haft huvudvärk halva dagen, lugnade ner sig med lite smärtstillande, men har nu visat sig igen. Kul. Har haft ont i halsen i två dagar nu. Kul. Hinner jag bli förkyld? Nej.

Även detta kan vara stress.

Till helgen ska jag få träffa min lillebror...världens bästa medicin...
Men fy vad jobbigt det kommer att bli där, det är ingen hund som kommer och möter mig vid dörren :'(. Gråter fortfarande över vackra ängeln varje dag. Det är...tomt.

Tror jag ska plocka med lite sängkläder dit och tvätta täcke bla. Inte helt lätt att göra det här........... Måste ju ändå göras om det nu Är ringorm.

Ryggen har sagt upp sig.
Eh. Det har faktiskt hela kroppen.

  

Denna veckan tänker jag inte röra mig många meter.

Finns inte en chans.

Orkar inte.

Vill inte.

Totalvägrar.


Jag skulle verkligen behöva åka på semester.


Fick telefonsamtal i eftermiddags, log när jag såg vem det var som ringde, för jag visste precis vad det handlade om... Tradition i familjen liksom.

- Vi skulle vilja ha dig här nu.

- Jaha, varför det?
- Det vet du.

- Nja...är inte helt säker på det (med ett efterföljande skratt)

- Jo men du vet. Granen.

- Jahaa, ni ska sätta upp ljusslingan?
- Tanken är så ja.

- Och ni får inte ihop det som vanligt?
- Nej, vi får ju inte det.

- Hur ska vi göra?

- Mycket enkelt...

 Sen babblade vi på ett tag. Och jag föreslog att jag faktiskt kan fixa det i helgen om de orkar vänta. Men nej, de ville ha upp granhelsiket idag.
Önskade dom ett lycka till. På söndag får jag nog ta bort allt och börja om från början igen...har hänt förr ;). 

Nästa undran är; hur svårt är det egentligen att sätta upp en slinga i granen?

Inte alls, om man frågar mig. Dock försvårar en liten vit katt arbetet......


Råkade somna på soffan tidigare ikväll och vaknade för nån timme sen, lyckat, nu lär jag inte somna om. Trist, eftersom jag behöver sova. Skulle behöva göra det en vecka.

Nu råkar jag iofs vara Wallander-nörd så jag får väl glo klart på det...

M-L; Jag ringer dig imorgon! Största kramen

Ovido - Quiz & Flashcards