Alla inlägg den 19 december 2008

Av Jenny - 19 december 2008 20:02

http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=audio&id=3529



Kan uppdatera om att jag fortfarande har äckligt ont.
Ingen hjälp av medicinerna överhuvudtaget. Fan.

Blev lite ändrade planer, så jag måste åka iväg redan imorgon. Blir hämtad tidigt imorgon bitti...hoppas jag kan sova någonting inatt :(. Nu var det alldeles för länge sen jag träffade hästarna - men jag har tyvärr inget val. Hinner jag så ska jag försöka åka ihom stallet på vägen imorgon och säga god jul till hästarna och pussa lite extra...kommer inte hem förrän om en vecka. Men jag tippar på att den som kör inte är lika intresserad av en extratur...


Har försökt städa nu ikväll, då det ser ut som ett smärre världskrig. Nu börjar det bli ordning...men jag kan ju iofs inte göra speciellt mycket, kan inte ens böja mig ner :(.

Nu ska jag försöka få ihop lite mat...kanske. Om jag orkar. Är helt slut :S.

Av Jenny - 19 december 2008 06:10

Efter mycket om och men fick jag hjälp på akuten. Första rundan jag var där var jag inte välkommen utan jag skulle först till husläkare. Euhm, mina ben domnar - glöm att jag "bara" går dit. Försökte få tag på vårdcentralen, men eftersom jag inte lyckats komma fram på tele på två månader så hade jag inga stora förhoppningar. Naturligtvis kom jag inte fram.

Så jag fick köra en annan metod...försöka sova en timme (eh, sovit fem timmar på dygn, det blir man rätt trött av!) och sen springa iväg till akuten. För vårdcentralen stänger fem och då kan de inte neka mig vård på akuten ;) *mohaha*


Nåja, dit kom jag...och där tog det allt som allt nästan tre timmar. Pust. Grundliga AT-läkare uppskattar jag! Att han sen var helt ok att titta på gör ju inte saken bättre ;).

Han konstaterade att jag har nedsatt känsel i höger ben, det är dessutom på den sidan jag har mest ont så det var ganska väntat. Även det ben som det strålar ner mest i, obehagligt som fan.

Nåja..han sa att det inte var omöjligt att jag hade diskbråck, men det var inte det lättaste att konstatera i läget med tanke  på hur ont jag hade (behöver knappt nämna att jag hade ett rent helvete att komma upp och ner på britsen? för att inte tala om när han bad mig böja mig fram och bakåt - trodde jag skulle slå ihjäl honom). Först och främst måste vi få bort inflammationen - en ganska illa sådan, som finns i hela nederdelen av ryggen. När Den är behandlad och borta så ska vi gå vidare. Så nu ska jag käka mediciner som fan, så får vi se hur det går... Han tyckte det var synd att jag var så förbannat envis, som inte sökte hjälp redan när det började för några månader sen...men va fan, det har ju inte varit så Här illa tidigare.

Sen tog läkaren upp alla mina ärr. Jag har ju mer än två kan man ju lugnt säga...han blev jätteorolig, men jag försökte övertyga honom om att NEJ, det är Gammalt (han lyckades luska reda på att jag hade problem med ovanvåningen). Han trodde mig inte, utan skulle gå igenom varenda cm av min kropp. Ok..vad skulle jag göra..ville ju bara komma därifrån..

Vad det värsta är, tja, det är nog att jag inte får anstänga mig på minst två veckor. Helst inte gå öht :'(. Hur ska detta gå ihop??

Vaknade för några timmar sen, fick hela fyra timmars sömn inatt.
Nu sliter jag snart ut ryggen och fixar en ny. Fy satan vad ont jag har.

Ovido - Quiz & Flashcards