Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Jenny - 18 juni 2008 15:58

Ja, tänk om?
Vad skulle hända?
Kan det hända?
Kommer det att hända?

Inte idag...men kanske imorgon?

Jag blir förvvirad.
Vad menas?
Vem menar?
Vem tycker?

Jag?

Jag vet inte.
Förstår ingenting.

Vad?

Någon som är förvånad?
Nej jag tänkte det.

?

Av Jenny - 18 juni 2008 15:50


Igår ringde en gammal vän till mig. Länge sen vi pratade...sågs sist för drygt ett år sen. Vi hade båda bråttom, så det blev bara ett snabbt Hej.
Igår ringde hon, och frågade lite skrattandes om jag levde. Ja, eftersom jag pratar så gör jag det. Hon hade en sak att berätta, nyfiken som jag blev så ville jag gärna veta.

Vi konstaterade att jag levde. Men enligt en del andra gör jag visst inte det...
Visst har jag ovänner, många sådana, men att det fanns de som trodde att jag var död - det hade jag ingen aning om.
Kanske ett önsketänkande från någons sida?
Bara för att jag inte hörs eller syns lika mycket som jag gjorde för ett par år sen, så innebär det inte att jag är död.

Jag vet inre riktigt hur jag ska tolka det hela...
Eller vad jag ska tro.

Men en sak stämmer ju faktiskt. Hade jag varit den som jag var för alla dessa år sen, då hade jag varit död nu. Men. Det är ju inte nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards