Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Jenny - 21 juni 2008 21:31

Fast hellre på mig än små söta tjejer som skuttar omkring på hästarna.
En snäv sväng, det räcker för att en häst ska halka till - för att i sin tur få ryttaren ur balans och flyger in i ett träd med dunder och brak. Tur det var människor i närheten som tog hand om alla parter.

Jag blev dödligt orolig....
Men de kommer tillbaka nästa vecka igen, inte tusan blev de rädda av den här händelsen :). Faktum är att de ska komma tillbaka många många gånger... Fast jag får sätta skarpare bett på ena tanten vid uteritter, två dagar i rad har hon dragit iväg - men svår att hålla är hon inte, långt ifrån. ´Båda två är överlyckliga över att få komma ut och galoppera i skogen - de skrattar lika mycket som tjejerna gör när de kommer tillbaka och ivrigt berättar om sina rundor. Trots händelsen idag kläckte olycksfågeln ur sig "de fattar galopp så fort man ber om det! så gör inte alla andra hästar!". Nej, men sen är ju våra tanter något extra...om jag nu får vara lite partisk.

Dagens besök i stallet avslutades med att min häst var ute och gick med mig. Boxvila eller sjukhage är inget man önskar gällande honom... Han haltade som fasen, men bråttom hade han! Vilket de som träffat honom och vet hur han är, inte blir speciellt förvånade över......

Har haft besök idag, precis som vanligt kändes det väldigt krystat och tillgjort. Men men. Lite skratt och god mat - det behövde jag.

Nu är det mest kaos. Förvirring. Tankar.

Pratade med min bror innan igen...den vackraste som finns, både på ut- och insidan... Dåligt mående hindrade honom för att komma idag, men om två veckor är det annorlunda! Herregud vad jag längtar.

Nu har jag precis slängt i mig lite jordgubbar och har dumpat mig själv i soffan.
Väntar på att klockan ska bli tio så jag kan hålla mig sällskap (läs; terrorisera) Mie sällskap i telefon på väg från jobbet.

Ont i halsen. förhoppningsvis på grund av pollen, det har varit sol i två dagar och däremellan regn - det brukar få alla förbannade frön (och annat onyttigt) att brista ut i mängder. Saknar mitt cortisonspray! Men det är sjukt dyrt, så jag får avstå, tyvärr. Får hoppas på att det "bara" är detta, för jag har verkligen inte tid att däcka i en förkylning eller något annat onödigt.
Har huvudvärken från helvetet dessutom...förmodligen på grund av dagen, men även på grund av tänderna. Av någon konstig anledning har jag fruktansvärt ont och har haft hela kvällen. Mycket märkligt, för jag har inte ens ätit något hårt eller något som munnen inte är van vid.

Just ja! Jag har äntligen lyckats få tag på hö! Kan meddela att det är sjukt svårt för tillfället (jävla torka) och vår vanliga leverantör har höjt priset...rejält... 700 + moms EN bal på 280 kg. Tjo! Och vi har sju hästar (varav en unghäst och en gammelman som behöver mkt mkt grovfoder)...så nej, den ekvationen går inte ihop. Men nu har jag fått tag på en som kommer att leverera till oss en gång i månaden fram tills nästa sommar. Ett plus är att han levererar det själv! Inte som den andra, som i sin tur hyrde in någon annan....som aldrig kom på utsatt tid.........och nu snackar vi inte några dagars väntetid, utan veckor... Det är roligt när man väntar, och tvingas dra ner på varje hästs högiva bara för att man inte vet (trots påtryckningar) när nästa leverans kommer. Tröttsamt!
Men men, nu verkar jag ha fått tag på en riktig ängel. Han frågade när jag behövde det, och skrattade sen och kommenterade sig själv "helst igår?". Jag garvade och sa ja, ungefär så *s*. Han kommer redan imorgon eller på måndag - guld! Jag betalar gärna högre körersättning, för detta kallar jag service! Han har inte direkt en mil hit heller...

*svamlar*

Sitter och funderar på min förmodade nya diagnos...
Känns rätt.

Dags att fortsätta slötitta på tv...risken är överhängande att det övergår i sömn..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards