Alla inlägg under oktober 2008

Av Jenny - 9 oktober 2008 20:40

Har suttit och tittat lite på hästar då jag är nyfiken på min unghästs släkt (ja, jag borde verkligen städa istället istället!).


Jäklarns...han har rätt bra förutsättningar kan man lugnt säga.

Han rör sig redan nu mkt bra, har gjort det hela tiden, men nu ser det bara bättre och bättre ut. Men alltså, jisses - det här kommer att bli bra!


Ännu bättre, jag har hittat en självmordskandidat som ska hjälpa mig med inridningen ;)


*visslar*

Av Jenny - 8 oktober 2008 05:58

För drygt en halvtimme sen ringde klockan.
Funderade lite på om jag skulle slå sönder telefonen eller ge mig själv ett skott i pannan.
Jag valde att gå upp.


Packade fram till midnatt, sen somnade jag som en gris på soffan. Det var inte meningen, jag skulle "bara" sitta ner en stund. Tur jag hade satt alarm på mobilen tidigare på kvällen, annars hade jag inte varit vaken nu.Trött Mycket trött.

Nu ska jag strax ta ett sista ryck. Jag har två lådor kvar, och där får plats en hel del till med andra ord.Just nu är det så rörigt att man knappt kan komma innanför dörren.
Sitter nu och väntar på att pappa ska ringa. Då är det dags att sätta fart.


Igår var hyresvärdens fru här. Hon hade två visningar av huset.

Komma in, nej det var onödigt. Istället kan man stå och peka in genom fönsterna...trots att hon såg mig. Hur svårt är det och säga "får vi komma in och titta?". Självklart hade de fått det! Dock på egen risk, med tanke på att man inte kan röra sig.
Den andra reagerade på elen. Tacka fan för det. Men oj vad det fjäskades och visade papper. De blåljög. Hävdade att den lappen de visade var från förra vintern. Eller inte...den summan de berättade var en som jag haft i sommar.

Hon godtog det...


Nej, jag var inte ute med allihop, men huset är inte isolerat överhuvudtaget och man hör precis allt som sägs utanför.


Dags att  svälja kaffet.

Och sen...packa.

Det sistnämnda ivrigt påhejat av katten, han tycker detta är skitroligt.

Kul att någon tycker det!

Av Jenny - 7 oktober 2008 20:27

Jag är helt slut.
Trött.

Knäckt.

Stressad.
Panik

...hjälp?


:'(


Allt har gått snett idag.
Eftermiddagen blev helt fel.
Allt blev bara...fel.

Vet inte  vad jag ska göra.

Har hänt för mycket sista tiden.
Knäckt.
Denna dagens kassa planering tog den sista orken från mig.


:'(

Trött.
Hoppas jag får sova inatt.
Eller så struntar jag i att sova, och kör på som vanligt tills imorgon kväll...


:'(

Av Jenny - 7 oktober 2008 14:42

Den där bomben jag skrev om häromdagen...någon som minns den?


*visslar*



Av Jenny - 7 oktober 2008 14:37

Börja aldrig flyttpacka dagen INNAN det är tänkt att flytten ska ske......



*panik*


Det går inget vidare det här...


Stor suck.

Tyckte jag behövde fem minuters internetpaus. Max, mer hinner jag fan inte med :S.


Inte blev det bättre av att det ramlat in en massa mail!
Har redan hunnit förtränga att svara på alla de andra som dykt upp i helgen och sista dagarna...gah! Så har någon inte fått svar, så är det för att jag är stressad som aldrig förr.


*Panik igen*


Fy fan vad här ser ut.

Av Jenny - 7 oktober 2008 10:35

Får man såna när man tecknar försäkringar?

Jag min dumma nöt kom aldrig så långt när det gällde detta boendet, tankarna fanns men handlingen den försvann nångonstans på vägen..


Men iaf.
Nu har jag en hemförsäkring. Med allt extra man kan välja till, skitbra med tanke på att det är Mig det gäller!


Har suttit med pappa i telefon hur länge som helst och vi har jämfört och haft oss...naturligtvis valde jag det billigaste ;). Men ett välkänt företag, så det blir nog hur bra som helst det här.


Förresten.
Jag vill inte ha några vuxenpoäng.
Då får jag åldersnojja.


Är redan hispig över att bli 30.
Det är liksom inte så många år kvar...


Med tanke på försäkringar så ska min dator få träffa på farbror doktorn.
Sista dagarna har den fått för sig att den ska stängas av lite då och då...det är Inte roligt när man sitter och skriver en massa och två sekunder senare är det liksom borta.
OnOff nästa! tog en svindyr försäkring där när den köptes, så nån valuta får jag väl ha för det......

Senast förra veckan sa jag glatt att jag minsann inte misshandlade datorer och de funkar hur bra som helst! Det ska jag aldrig säga fler gånger. Så det så.

Av Jenny - 7 oktober 2008 05:59

Tja. Igår kväll hade jag skrivit ett långt inlägg men inte hunnit publicera, och när jag vaknade (i soffan såklart, med datorn på magen, igen..) så hade datorn dött och det var borta.

Kul! För det var intressant...

Det hade blivit lite liv med andra ord...


I vilket fall som.
Jag har sovit två nätter i rad nu. Så jäkla skönt!


Idag blir det stressigt, inte så lite heller.
Tidigt imorgon förmiddag ska vi börja flytta, allt utom möblerna ska i princip vara borta imorgon kväll. Så jag känner lite stress, eftersom jag fortfarande inte har packat. Heja mig.


I övrigt så...intressant.

Folk tror inte man läser och lägger ihop ett och ett...

Pinsamt.


ML. Tack för igår!
Jag ska verkligen försöka, jag lovar.


Lika bra att dra igång dagen. Hästarna ska ut, det ska mockas och sen....ja, sen ska jag packa. Kul. Inte.
Hyresvärden var här igår förresten, fast han trodde inte jag var hemma. När jag pep ut så såg han mig såklart, då sprang han genast iväg åt andra hållet med meningen "jag lämnade bara några brädor hejdå". Själv såg jag ut som ett fån, jag hade inte ens hunnit säga hej. Märklig människa det där.


Det var ju så hemskt bråttom med att jag skulle ut tidigare, då de hade en annan som skulle flytta in. Jag pratade med grannen i helgen och han frågade vad jag gjorde? Tja...packar (inte, men det lät ju bra när jag sa det *s*). Varför redan nu, var frågan jag fick. sa som det var, att det var ju så hemskt bråttom med flytten för det var en annan som skulle flytta in. Då såg han ut som ett levande frågetecken, det hade han ingen aning om (tror faktiskt inte han ljög). Han hade hört att någon skulle Titta, men inte mer än så. Då sa jag att människor kan ju titta trots att jag bor här, det hade inte gjort mig något. Det höll han med om, det var ju faktiskt ganska fjantigt.

C sa till mig igår att hv hade annons ute igen, och att den såg ganska ny ut.
Sprang hem och tittade, och minsann - han la ut en ny annons i förrgår. Alltså HAR han ingen som ska flytta in.

Så frågan blri ju då.


Jag har tre månaders uppsägningstid, dvs 1,5 månad till. Jag betalade bara halv hyra denna månaden, vilket hv sa åt mig att göra. Men nu är det ju ingen på ingång...
Det är en muntlig överenskommelse att jag ska vara ute den 12:e (är snart 2 veckor sen vi kom överens om det).


Men kan han nu, när det tydligen inte blir ny inflyttning, kräva mig på hyra för resterande tid ändå? Det är ju knappast mitt fel att det blivit så här.


Nu är det dags för hästarna. Idag får det gå fort! Har rätt mycket (nähä) som måste göras idag. Hela veckan kommer att vara stress rätt igenom. På torsdag och fredag ska jag städa som f*n, så det bara är att slänga ut möblerna på lördag i princip. Hade varit skönt att kunna lämna nycklarna redan då, så kan jag ta det lugnt på söndag, och bara fixa en massa i nya lägenheten. Åh, jag längtar!!

 Då ska jag dessutom göra något som jag tycker är förbannat roligt. Sätta ihop möbler! Ni kan inte ens gissa hur bra jag är på det haha.

Fast jag sätter aldrig ihop möbler igen, utan beskrivning.

Minns en viss hylla på en viss gård som...oj...men jag fick ihop det till slut!
Prinsessan sa att jag inte skulle sätta ihop fler möbler på ett tag där, för jag svor så mycket *fnittrar*. Stämmer så bra så! Men jag svär inte lika mycket när det finns en beskrivning till hands ;).


GAH! Glömde ju!

Det dök upp en spindel här igår eftermiddags.
Panik! Ville inte dammsuga upp en till, blir ju så nedrans fel. Kan ju inte gärna ringa till hv´s fru och be henne komma hit och tömma den igen... När jag slog ihjäl en på väggen med en sko så bröt jag fingret....känner inte för att göra liknande med andra handen. Så denna gången fick det bli med en sko - på foten.
Det var en busig en (ännu en sån där stor svart *dör*), den sprang omkring förvirrat när jag jagade den. Men jag fick den till slut ;). Sen panikrökte jag en stund. Äckligt.


Ska ta hem en massa schabrak idag tänkte jag. Får liksom passa på och tvätta nu ;).


Nästa vecka blir helt ok. Allt blir nytt, och förmodligen får jag mer ork!
Så nu ska hästarna igång. De tjatar och tjatar, men orken har inte funnits där. Slutet på våren och sommaren har varit ett rent helvete. Men nu har ju allt lagt sig, jag kan andas ut ett par månader och då....ja, nu har jag mer tid helt enkelt.

Med tanke på vad som varit förresten, så kan jag meddela att jag fick papperna från FK igår. Fick ju besked på telefon förra veckan om att jag blivit beviljad pension igen. Kruxet är att det bara blev ett år. Så jag får ansöka till våren igen. Med andra ord ska jag gå igenom hela köret igen om några månader. Förhoppningsvis blir det inte lika krångligt som denna gången...

Nu ska jag börja plugga! Det var ok för FK, min handläggares förslag faktiskt. Men bara lite, småkurser - i rehabiliteringssyfte för att försöka få en ny utbildning. Jätteglad!

Någon som har några tips? FK tyckte hästar skulle vara bra, och det är ju faktiskt sant. Men hur lätt är det att hitta något, på distans (krav från FK, de vill inte släppa iväg mig på något annat i nuläget)...gah.


Nu väntar hästarna på sin frukost.
Dags att springa till bussen helt enkelt.

?

Av Jenny - 5 oktober 2008 13:32

Eller hru har man rätt att vara arg ibland?


Eller som idag.


Fly förbannad.


*

Är så jävla trött på människor så det finns inte.


*


Fast ni kan lägga till ett Ledsen också......

Ovido - Quiz & Flashcards