Direktlänk till inlägg 11 december 2008

En liten lätt hjärtattack!

Av Jenny - 11 december 2008 19:37

Det fick jag ikväll.

Skulle ta in hästarna som vanligt, frid och fröjd - hästen kom i galopp när jag kallade, skulle ta in honom på vägen till stallet. Detta eftersom jag är lite lat *s*.


Nåja. Det var frost i natt. Dvs lite fuktiga trådar och hiskeligt stark ström...resten kanske ni kan lista ut själva. Hästen satte mulen på tråden. "Inte så farligt" är säkert mångas kommentar - precis som min dvs.
MEN!


Hästen for iväg några meter, hoppade, slängde huvudet i marken och mitt i alltihop ramlar han ihop i en hög mitt i hagen.
Om jag fick panik? JA! Två sparkar så piggnade hästen till igen. Reste sig på något skakiga ben.
Ja, det gjorde mina också. Han vågade knappt gå ut genom grinden stackarn!

Obehagligt.

Nästa obehagliga sak var en stor och svår olycka på vägen till/från stallet.
Det tog 2½ timme för mig att ta mig hem (stod först och väntade på en buss i nästan en timme, i denna kylan :S). Men jag hade tur, när jag ringde kundtjänst så kunde de inte lova att bussen skulle gå överhuvudtaget. Nu finns det visserligen en buss till - men då måste jag byta. MEN! Kruxet med det var att de bussarna också stod still. Med andra ord hade jag inte kunnat ta mig hem Alls. Men nu är jag äntligen hemma...lite lagom trött...kan man lugnt säga...och frusen! Som fan!

 
 
Ingen bild

Mie

11 december 2008 20:16

Fy vad läskigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards