Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Jenny - 4 januari 2009 20:56

Fast denna gången är det dock inte jag som har tänkt för mycket .

För länge sen (känns det som nu iaf haha) kände jag att det luktade bränt. Men i samma sekund glömde jag bort det...för nån timme sen tyckte jag återigen att det luktade, fast denna gången väldigt mycket mer.

Oooh, vad fasen hade nu hänt? Vad hade jag nu lyckats sätta fyr på?
Jag råkade nämligen elda lite papper på spisen för nån månad sen .
Jag är liksom född klantig...

Ut i köket, oops, ugnen var på, många gradantal. Jag gjorde varma mackor vid sjutiden. Hade visst glömt stänga av ugnen .

I nästa sekund insåg jag att det luktade för jävligt rent ut sagt. Öppnade alla fönster i ett desperat försök för att försöka bli av med oset...kruxet är att jag har två katter och kan inte öppna fönsterna helt - det gör ont att ramla ner från andra våningen typ (någon som vill ha en ruskigt jobbig kattunge förresten? Jag har stått ut i 1,5 dygn nu *s*). Så jag kan bara öppna ett fönster helt åt gången för det luktade lika illa på toa, så jag ville inte stänga in de stackarna där heller.

Nu, en timme senare, börjar det avta....tack gode gud för det! Vilken huvudvärk jag fått av oset .
Vågade efter mycket om och men öppna ugnen och hittar där någonting som en gång i tiden titulerades bakplåtspapper, som nu var mer än förkolnat. Misstänker att det är boven i dramat .

Uscha, jag vågar inte gå och lägga mig förräns ugnen har svalnat .

Det är svinkallt här inne nu! 12 minus ute...sitter och huttrar med dunjacka på.

Nu ÄR det bevisat, jag är inte bara urusel på att laga mat, jag misshandlar Allt i köket .

Av Jenny - 4 januari 2009 18:34

Blåser.

13 minusgrader.

En trasig höft som är värre än värst efter två rundor till stallet idag.

Sen bussfan då.

Som inte dök upp?

Vi var två genomfrusna stackare som stod där och väntade.

Ilsket ringde jag till skånetrafiken...

...som i sin tur skulle ringa bussbolaget för att kolla.

Vilka i sin tur inte svarat på tio minuter, sa kvinnan som ringde tillbaka till mig.

Nähä...

Nästa buss går om två timmar....?


"Ta en taxi och skicka in kvittot"


Sagt och gjort, han ringde taxi och jag fick betala.


330:- för 9 minuters resa.

Tjo!


Allt som allt tog det nästan två timmar. Taxin tog en jäääävla tid den också innan den dök upp.

Helvete vad jag fryser.

Ovido - Quiz & Flashcards