Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Jenny - 12 januari 2009 07:26

Var är min telefon???


Vaknade vid fem, då jag hade tänkt ta bussen innan sex för att hinna med allt i stallet så tidigt som möjligt...för att hinna hem och sitta ner en del innan jag ska iväg igen.
Gick upp och...näe..va fan, det är astidigt. Så jag la mig igen.

Sagt och gjort, gick upp vid sex istället.


Satt här och kliade kattmagar  och drack kaffe, när jag insåg att jäklarns, bussen går om tjugo minuter - dags att klä på sig och springa till bussen.


Men vänta nu. Någonting fattas.

Börjar kolla...busskort, cigg och tändare (måste verkligen ta mig iväg så jag kan sluta!), nycklar och...euhm...telefonen? Va faaan! 5 min kvar tills bussen skulle gå.

Leta leta...som en jävla dåre. Gah. Borta!


Bara och inse att näe...jag hinner inte med denna bussen...

Första tanken var att jag skulle maila till pappa, så han kunde ringa till den.

Men då kom jag på att faaan...han har ny mailadress till jobbet (företaget bytt namn) och jag kan inte den nya. Då tänkte smartingen här att ah, jag ringer och frågar efter den! Snacka om att inte ha alla hönorna där de ska typ.


Vad fan gör jag nu?


Åh! Msn! där kanske finns någon som känner för att ringa mig, och som inte skrattar åt mig.
Hepp! Där fanns Carola! Sagt och gjort..riiiing!


Minsann.
Den hittades.

Men vem Fan har lagt telefonen i diskstället?????


Så nu sitter jag och väntar på att nästa buss ska gå...

Ovido - Quiz & Flashcards