Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Jenny - 5 januari 2009 15:53

Gick och la mig runt halv tolv, när jag vädrat klart.....

Vaknade halv två med feber och ONT! Trodde först jag skulle bli sjuk, men insåg att det var feberont. Så jag stoppade i mig en Jävla massa smärtstillande. Avvaktade nån timme och försökte sen sova igen.

Tror jag tog några (nähä..) för många, smärtan släppte och jag sov...ganska länge.


En väldigt snäll stallägare ringde och kvittrade "jag har fodrat hästarna till dig"...naw, ängel!!!!!!!!

"Det är så kallt ute så de behöver inte komma ut ännu, så ta det lugnt"....ängel igen!! Men klart kusarna skulle ut.

"Vi har burit in vatten till hästarna när vi ändå var igång, vattenledningarna har frusit"....gah! Vi Har två änglar!


Vid tolvtiden kom hon ut i stallet och kollade så jag kunde stå upp efter allt mockande :).

vid halv två kom hon ut igen och kvittrade att jag kunde ta in hästarna lite tidigare (lovar, de hade inte rört sig en meter i hagarna - det är knaggligare än knaggligast) så jag fick åka hem och vila. Så kvällsfodrade hon. Naw! Ängel!

Hästarna var iaf ute drygt 4 timmar. Bättre än inget.
:)


Sen fick jag skäll för att jag faktiskt inte bad om hjälp *rodnar*.
Hennes dotter hade sett mig när jag tog in hästarna igår...men hon hann inte ut, jag var nämligen på väg in med den sista hästen. Myrsteg och ett "för heeelvete" när skrället tog ner huvudet för att ta gräs var det enda hon såg då *s*. Gud nåde den häst som drar åt något håll (inkluderar huvudet ner i marken lite snabbt för att nalla två grässtrån), då blir det automatiskt en rörelse som inte är uppskattad hos mig....aj aj AJ. Eller nåt.


Misstänker att mitt extremonda i natt kommer från den ofrivilliga utevistelsen igår, kyla gör ju inte saken Bättre direkt. Det är långkallingar och gympabrallor som gäller här, kan inte få på mig ett par jeans...gör för ont :(. Jag är verkligen jätteläcker, för sen kommer resten! FÅR inte bli kall, så jag har min ruskigt tjocka dunväst under jackan...har faktiskt bara en jacka som går runt  mig när jag har den på haha. Kruxet är bara att västen är längre än jackan (den iär helt underbar att rida i eftersom den är längre bak). Så det ser lite roligt ut. Och färgkombinationerna är inte de vackraste heller. Men va fan, jag har liksom inget val. Men det är nog en rolig syn :D


Uh.


Jag vill sova.


Precis hemkommen från stallet och sitter med dagens första mugg kaffe.

När jag har så ont att jag inte ens vill dricka det, då är det...inte bra.

Men men. Det lööööser sig!


Herregud vad jag gnäller *asgarv*.


Dags att ta itu med något! Typ packa upp väskorna från när jag var iväg. Tur jag är snabbast liksom...eller inte. Men jag har inte orkat haha. För jag är ju SÅ utarbetad...efter att ha tillbringat två veckor på soffan. Nästan iaf. Puh. Men jag haft en anledning i alla fall.


Kroppen är skit, men ovanvåningen mår desto bättre! 


Bla bla...


Onödigt vetande?

Jajamensan.
Men jag är och har alltid varit bra på att svamla.


Bör nästan skriva ett inlägg gällande nattens bravader med katterna. Men det orkar jag nog inte, för det blir låååångt... Herregud säger jag bara. Lillskiten tog knäcken på både mig och Zizzo. Slutade iaf med att lillen sov på soffan och zizzo under täcket hos mig.

Ovido - Quiz & Flashcards