Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Jenny - 11 januari 2009 13:22

Dagen började ju suveränt...inte. kallt som tusan ute, frost...och jag vill livrädd för att vattnet i stallet skulle ha frusit igen (-7 när jag åkte, så jag vill inte veta hur kallt det varit inatt!). Men det hade det inte tack och lov! Upptäckte jag när jag kom dit efter att ha gått i 42 minuter....med andra ord hade jag överjävligt ont...det är bara 1,4 km från bussen...


Nåja. ut med kusarna och försökte mocka så gott jag kunde.
Ny hösilagebal behövde öppnas...dock står den nere på marken - så det kunde jag glömma. När de står ovanpå varandra har det gått bra, då behöver jag ju inte böja mig.


Vadå dåligt samvete över att inte kunna åka dit en gång till! :'(


Idag ska jag städa. Måste. Det ser riktigt hemskt ut här hemma.

Det underlättar ju inte heller att jag har två katter som tror att man kan bete sig hur som helst. Grr.
Nåja. Jag stod inte ut med tjatet igår...zizzo ville ha en SÄNG, och GODIS! För det andra var minsann slut. Så jag knatade mer till djuraffären...weei...rea 70%!! Han var Lite tveksam till sängen först...den var liksom rutig (gul/beige/svart/grå)...och luktade konstigt...meeeen, när han väl kom på att den var jäkla skön att sova i så har han knappt gått därifrån. Fast vad trångt det blir när både han och lillskiten (har fort farande svårt att kalla honom Kalle *fniss*) ska sova där. Pust. Zizzo är inte den minsta katten liksom!


Jag efterlyser någon som vill måla....!!

Jag har vardagsrummet kvar, och fan vet när jag vågar mig upp på en stege nästa gång...


Någon som känner för att åka till skåne?
Mina nya gardiner är på ingång (så jääävla snygga!) så tills dess ska det vara klart *s*.

Ovido - Quiz & Flashcards