Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Kuckelikuuuu!

Av Jenny - 7 januari 2009 13:39

De riktigt irriterande...


...det är de som är vingklippta.

Hönorna alltså.

Vilka de är?

Titta omkring er.

Hönor är fan inte smarta.


Det är de som springer omkring och kacklar, som inte kommer dit de vill.

Flyga? Knappast. Istället springer de omkring och yrar.

Fantasin finns, men längre än så kommer de inte.


Kacklar som fan dock, ja Det gör de!

Alla ska drömma.
Men ibland måste man inse att alla drömmar inte blir som man tänkt.


Sen måste man ju se till så det är lagligt också!


Just ja!

Sen finns det stora och små hönor.
De små följer efter de stora, med hopp om att bli stora de också.
Fast ordet stor, vad det innebär kan man spekulera vilt kring.

Stora, små...


Från hönor får man ägg.
Vissa är dock lite för hårdkokta.
Hur märker man det?

Det är ganska enkelt. När man tar bort skalet så...ja, där hade vi ägget. Längre än så kommer man inte - om man inte skrapar lite på ytan förstås. Där är det fortfarande hårt, ingenting kommer därifrån. Kan liknas med stenansikte. Sen kan man tolka det precis hur man vill iofs, innebörden av det hela.

De löskokta är intressanta, de bara rinner omkring och vet inte var de ska ta vägen.
Dessutom är de riktigt slemmiga...


Stora och små ägg - ja de följs ofta hand i hand.

Eller heter det klo för klo?

Strunt samma.


Hur ser er hönsgård ut?


:)

 
 
Prosit

Prosit

7 januari 2009 23:24

Störtskön beskrivning *asg*
Min hönsgård är rätt tyst just nu, tack o lov. Jag har väl inte utmärkt mig på länge antar jag....

Kram påre!!

http://www.zannasfoto.se

 
Ingen bild

Carola

8 januari 2009 06:05

Allvarligt, jag skrattade mig hela vägen till kudden *dööör*

 
Ingen bild

Ernst

8 januari 2009 18:49

Bra beskrivning av dig själv.

 
Ingen bild

Mie

8 januari 2009 21:49

Intressant fenomen.
Eller hur man nu ska uttrycka sig.
Kalkoner är värre...

 
Ingen bild

Jenny

9 januari 2009 11:53

Ja du Ernst...välkommen tillbaka!
Det är alltid trevligt när folk vågar stå för sina åsikter anonymt :).

Och nej, jag tar fortfarande inte bort kommentarer. Dessutom, du har inte en aning om vad det handlar om.

 
Ingen bild

dame edna

21 januari 2009 14:14

haha hönshövven du å din klan ja
puckon
alla skiter jenny

 
Ingen bild

Jenny

22 januari 2009 18:26

Ska man kommentera kan man väl i alla fall anstränga sig lite för att skriva annorlunda, för annars är det väldigt lätt att komma på vem det är ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards