Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Jenny - 22 juli 2008 23:02

Alla hästägares dröm!

Alternativt mardröm. Framförallt när det gäller 7 hästar...pust.
Mycket vatten, och måånga fyllda vattenhinkar står det fulla i stallet. Den lagas imorgon någon gång under dagen, men NÄR har vi ingen aning om. Tur man är ganska stark ;).


I övrigt har jag haft en slappdag, rejäl sådan.
Eller ja, SÅ slappt har det inte varit! Har suttit på nålar hela dagen, tills jag fick veta att liten bebis hittat ut - då släppte allt och jag började stortjuta haha. och har gjort sen dess...jösses. Ett litet liv liksom - helt otroligt!


Denna veckan ska det bli tokvarmt. Urk! Framförallt till helgen. Jättekul, eftersom jag ska iväg och jobba då, en dag med saker inplanerade minutiöst för att jag ska hinna med allt. Det kommer att bli riktigt tufft!

Hästarna fick vila idag.

Donnan som har tappat i vikt har stått inne två nätter och är SÅ nöjd! Syns på hullet också, har redan lagt på sig, förmodligen för att hon får slappnat av ordentligt. Denna veckan ska hon bara gå med på skrittlektioner, perfekt :).
Pondus är kass, hovarna igen. Inget ordentligt fånganfall ännu, och ska inte bli heller! Dock har han lite puls i ena frambenet, men går ok och haltar inte - markerar inte heller för den delen. Nu förstår jag varför han har röjt i boxen på nätterna och har rasat så i vikt. Blir likadant varje gång, men jag är så förbannat trög så jag tänker aldrig på det..............
Har fått tag på hö till honom nu (ruskigt bra pris dessutom), nu är det slut på ensilage för hans del! Har fått nys om att det är just det som kan utlösa fång. Jag vill INTE riskera att han får ett ordentligt anfall igen, som det han fick för snart ett år sen, fy fan vad kass han var. Ska även dela av hagen så han får gå själv en vecka eller två - samt få fri tillgång till hö hela dagarna.

Av Jenny - 22 juli 2008 22:34

Ååååh så många tårar som fallit idag.
Av lycka!

Världen har idag berikats av ännu en liten goding.

En fantastisk liten människa, som är mer än välkommen. 

Stort Grattis och lycka till, önskar jag alla inblandade.

Underbart!

Fantastiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards