Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Jenny - 8 juli 2008 22:55

Från ingenstans dök den upp, huvudvärken från helvetet.
Pang på, utan förvarning.
Sitter och häller i mig kaffe, har inte druckit det sen i morse så det är inte omöjligt at det är det som spökar. Fick slänga mig i soffan en stund, riktigt illa.


Korsord...
Det ordet dök upp på ett annat forum (ja, gissa vilket?) och jag kan erkänna att ja - jag är korsordsnörd! Ruskigt roligt, och allmänbildad blir man konstigt nog.

Det enda problemet med detta är att när jag väl börjar så kan jag inte sluta.
Faktiskt är det något som är ett problem för mig och min psykolog tyckte det var lite oroväckande med hur pass mycket jag kan koncentrera och fokusera mig på saker sådär. Han hade lite tankar, idéer och diagnoser (??) gällande det, förutom tvångstankar då alltså.
Detta var något som uppdagades redan när jag gjorde WAIS-testet hos en psykolog FK anlitade för att försöka hitta felet på mig (ja, det är faktiskt sant). Visserligen ansåg hon att jag var både känslolös, lågt begåvningsmässigt och allmänt kass... Men det var lite intressant trots allt, då jag, enligt pappert/resultatet jag har har i pappersform hemma, var oerhört begåvad (låg MKT mkt högt intelligentmässigt) gällande sånt här. För att inte tala om hur snabbt jag kunde lösa saker. Eller ja, inte för att jag löste så mycket rätt, men det jag gör, det går FORT! Men jag kan inte glömma hennes min när hon skulle berätta resultaten på det jag var riktigt bra på, inte fasen trodde jag (eller hon) att jag skulle ligga så högt procentmässigt mot vad alla andra låg på!


Mer korsord åt svenska folket!

Av Jenny - 8 juli 2008 21:14

Blev lite bakning ikväll. Oplanerat, men har man sockersuget från helvetet så får man liksom ta vad man har hemma...

För er som inte vet så försöker jag sluta med allt som heter socker.

Vilket är Grymt jobbigt!


I vilket fall som, så slängde jag ihop något lite lätt och snabbt. Recept? Vad är det? Nej nej...dessutom blir det väldigt sällan fel när jag bakar överhuvudtaget.


Gott gott!
Dränkt i vaniljsås så tog jag första tuggan...jävla skit.
Jag hade tagit curry istället för kanel...........


Nu står omgång nummer två i ugnen!
Denna gånge med kanel.

Av Jenny - 8 juli 2008 14:05

När jag vaknade halv sex i morse (!!) så sken solen...var riktigt varmt ute. Inte ens kaffe kunde få mig pigg, så jag beslutade mig ganska omgående för att sova igen. Vaknade halv tio, aningens piggare.


På fem minuter gick det från att vara strålande sol, till svarta moln...och då menar jag verkligen svarta moln. Sen kom regnet. Det fullkomligt vräker ner! Försöker få tag på en tjej som skulle kommit och rida idag, men alltså...i det här vädret skulle jag inte ens rida om jag fick betalt.

Det är nu ni ska tycka synd om mig som faktiskt måste åka till stallet!
Jag tar bara in alla hästarna på natten när det är riktigt dåligt väder, annars är det bara de tre fryslortarna som står inne. Men i natt, njäe, de får vackert gå in allihopa.

Försöker få tag på fodergubben, men det går inte så bra *grr*.
Tror det blir lättast att maila beställningen denna månaden, och ska prova ett par balar ensilage...den leveransen vi fick sist (snordyrt dessutom) var inte direkt så bra som den utlovades. 4:-/kg för...skit, rent ut sagt.

I övrigt händer det inte mycket här.
De sista dagarna har jag bara suttit ner och...varit. Enda gången jag ansträngt mig för att göra något har varit i stallet. Där har jag faktiskt fått riktigt mycket gjort! Men här hemma ser det ut som fan. Katten gnäller...
Men snälla nån, jag diskade faktiskt igår! Det räcker väl?


Nu har jag dagens dilemma framför mig igen. Vad ska jag äta ikväll?
Det blir nog en tidig hemgång från stallet idag, de får en massa extra ensilage inne så klarar de sig. Vi har liksom inga sjöhästar, och de drunknar i hagen om det ska fortsätta vara sånt här väder. Lerinpackning är uteslutet idag, vi kör på spån istället.


Sitter och glor på tv nu. Fast där ljög jag lite...eftrsom jag har varit ganska off sista dagarna så är det så idag också....med andra ord är tv´n på, datorn på magen, kaffe bredvid och jag raklång i soffan. Men i alla fall, tvshop. Ärligt talat, vem köper sånt skit? Just nu är det "Vibratone" som gäller, VEM går på det?? "Missa inte vårt sommarerbjudande, köper du nu får du en extra vibratone utan extra kostnad!"

Vibrerar bort fettet....jo men tjena, eller hur.

Fast man får i och för sig både en fjärrkontroll och ett måttband på köpet! Eller hur låter det lockande?
*kräks*

Vad sägs om helt vanlig hederlig träning??
(ska jag säg som är latare än fan själv)


Usch. Det är kaos i hjärnan.

Uppdatering om kvällens baravader kommer senare...

Ovido - Quiz & Flashcards