Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Jenny - 25 juli 2008 13:05

Varför kan förkylningen inte bara bryta ut??

Febern vägrar släppa, och jag knaprar piller för att orka stå upp överhuvudtaget. Känns väldigt lovande inför helgen..

Det är sällan jag önskar att jag blir sjuk, men denna gången hoppas jag VERKLIGEN att det blir så. För då kanske jag blir av med den skumma infektionen (eller vad det nu är) som dylr upp i kroppen lite då och då, men sjuk blir jag aldrig. Hellre rejält sjuk en gång än att gå och känna sig febrig med jämna mellanrum. Nej tack. Funderar på att springa iväg till en läkare och be om att få kolla lite värden, men är lite rädd för resultatet. En sak har jag i alla fall konstaterat - min B12-brist bör jag behandla igen. Egentligen ska jag gå på livstidsbehandling på grund av den, men jag har glömt bort att förnya mina recept...på ett par år...*rodnar*


Puckona som red i förrgår smsade mig igår kväll...och hade ringt ett par gånger såg jag, men jag hade glömt den ena mobilen hemma när jag var och hade lektion så det hade jag missat. De frågade om de kunde komma idag...skulle inte tro det! Fick tillbaka "men vi betalar". Återigen skrev jag nej, de var inte välkomna. "På lördag då?". Men seriöst, förstår ni inte vanlig svenska? Svarade lite surt att Nej, de fick inte komma tillbaka.

Helt plötsligt ringde mobilen. Nytt nummer, tja, bara att svara.
Då var det en av puckonas mamma (som jag försökt få tag på), som frågade när de kunde komma tillbaka. Jag förklarade situationen på ett lugnt och sakligt sätt, samt sa att det inte gick bra sist och att ena hästen fortfarande är dålig på grund av den turen. "Men de betalar om de får komma". Snälla, det handlar inte om det... "Men de vill komma". Eh, NEJ. "Men så farligt kunde det inte ha varit sist". Jag började bli lite ilsken vid detta laget...fick då till svar att puckona var mycket hänsynsfulla och tog ansvar, dessutom förlorade vi pengar om de inte fick komma. DÅ blev jag arg kan jag lova!


Jag gjorde klart för henne att vi inte bryr oss om några pengar, hästarnas hälsa går i första hand, resten är inte värt någonting. "Men om de betalade extra?". Varpå jag förmodligen lite otrevligt sa, att istället kan de betala veterinärkostnaderna som förmodligen kommer att komma efter nästa gång de skulle kommit i så fall. Hon förstod inte alls vad jag menade, för det KUNDE faktiskt inte vara så illa. Eh, jo. Ena hästen vill knappt gå, ömmar t o m när hon går på GRÄS, har dessutom jävligt ont i sitt ena bakben.
Hon försökte återigen med att de var ansvarsfulla...
Då ilsknade jag till och sa att hon inte respekterade mig och mitt val, samt la till att puckona var fruktansvärt oansvariga.
Då la hon på luren.


Ja jag var otrevlig, men det skiter jag fullständigt i.
Är det något jag inte klarar av så är det korkade människor.


Dags att krypa in i duschen. Hästarna kommer in lite tidigare idag, då jag (tyvärr :S ) har ett tåg att passa. Får ta en mycket tidigare buss, men jag har inget val. Efter de köerna jag har fått stå ut med sista dagarna, senast idag, så kan jag bli både en halvtimme och en timme försenad. Inte alls roligt, för på kvällarna blir det ännu mer folk på tågen och jag pallar inte få något mysko anfall eller något sånt trevligt. Är lite nervös, för nu har jag inte varit iväg på ett par veckor... Men i början av augusti börjar det igen, åka mellan malmö och helsingborg fram och tillbaka varannan vecka, samt blir det trelleborg en eller två gånger i veckan. Farbror psykdoktor vill att jag åker in så ofta, jag mår tydligen inte så bra. Vilket även konstaterades via det tel.samtal med jouren för några dagar sen...så jag har inget val. Men men, det löser sig! Det har varit värre, typ.

Datorn ska packas ner, kanske får ni en liten uppdatering om läget ikväll...urka, får hoppas att allt går bra.

Huvudet mår inte helt toppen idag dessutom, men det har jag inte tid med nu så det får krascha en annan dag. Så det så.


Hepp!

Ovido - Quiz & Flashcards