Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Regn. Ösregn.

Av Jenny - 8 juli 2008 14:05

När jag vaknade halv sex i morse (!!) så sken solen...var riktigt varmt ute. Inte ens kaffe kunde få mig pigg, så jag beslutade mig ganska omgående för att sova igen. Vaknade halv tio, aningens piggare.


På fem minuter gick det från att vara strålande sol, till svarta moln...och då menar jag verkligen svarta moln. Sen kom regnet. Det fullkomligt vräker ner! Försöker få tag på en tjej som skulle kommit och rida idag, men alltså...i det här vädret skulle jag inte ens rida om jag fick betalt.

Det är nu ni ska tycka synd om mig som faktiskt måste åka till stallet!
Jag tar bara in alla hästarna på natten när det är riktigt dåligt väder, annars är det bara de tre fryslortarna som står inne. Men i natt, njäe, de får vackert gå in allihopa.

Försöker få tag på fodergubben, men det går inte så bra *grr*.
Tror det blir lättast att maila beställningen denna månaden, och ska prova ett par balar ensilage...den leveransen vi fick sist (snordyrt dessutom) var inte direkt så bra som den utlovades. 4:-/kg för...skit, rent ut sagt.

I övrigt händer det inte mycket här.
De sista dagarna har jag bara suttit ner och...varit. Enda gången jag ansträngt mig för att göra något har varit i stallet. Där har jag faktiskt fått riktigt mycket gjort! Men här hemma ser det ut som fan. Katten gnäller...
Men snälla nån, jag diskade faktiskt igår! Det räcker väl?


Nu har jag dagens dilemma framför mig igen. Vad ska jag äta ikväll?
Det blir nog en tidig hemgång från stallet idag, de får en massa extra ensilage inne så klarar de sig. Vi har liksom inga sjöhästar, och de drunknar i hagen om det ska fortsätta vara sånt här väder. Lerinpackning är uteslutet idag, vi kör på spån istället.


Sitter och glor på tv nu. Fast där ljög jag lite...eftrsom jag har varit ganska off sista dagarna så är det så idag också....med andra ord är tv´n på, datorn på magen, kaffe bredvid och jag raklång i soffan. Men i alla fall, tvshop. Ärligt talat, vem köper sånt skit? Just nu är det "Vibratone" som gäller, VEM går på det?? "Missa inte vårt sommarerbjudande, köper du nu får du en extra vibratone utan extra kostnad!"

Vibrerar bort fettet....jo men tjena, eller hur.

Fast man får i och för sig både en fjärrkontroll och ett måttband på köpet! Eller hur låter det lockande?
*kräks*

Vad sägs om helt vanlig hederlig träning??
(ska jag säg som är latare än fan själv)


Usch. Det är kaos i hjärnan.

Uppdatering om kvällens baravader kommer senare...

 
 
Ingen bild

Mie

8 juli 2008 21:08

Men eller hur!!

Den där vibreringsmojängen skulle jag kunna tänka mej att använda möjligen i avslappnande syfte...

Nä, här är det slött som fan...
Glor på tv och maken letar fästingar i vild panik!!!Valprackarn hade en fästing krypande på sej...

Kram på dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards