Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Huvudvärk & Korsord

Av Jenny - 8 juli 2008 22:55

Från ingenstans dök den upp, huvudvärken från helvetet.
Pang på, utan förvarning.
Sitter och häller i mig kaffe, har inte druckit det sen i morse så det är inte omöjligt at det är det som spökar. Fick slänga mig i soffan en stund, riktigt illa.


Korsord...
Det ordet dök upp på ett annat forum (ja, gissa vilket?) och jag kan erkänna att ja - jag är korsordsnörd! Ruskigt roligt, och allmänbildad blir man konstigt nog.

Det enda problemet med detta är att när jag väl börjar så kan jag inte sluta.
Faktiskt är det något som är ett problem för mig och min psykolog tyckte det var lite oroväckande med hur pass mycket jag kan koncentrera och fokusera mig på saker sådär. Han hade lite tankar, idéer och diagnoser (??) gällande det, förutom tvångstankar då alltså.
Detta var något som uppdagades redan när jag gjorde WAIS-testet hos en psykolog FK anlitade för att försöka hitta felet på mig (ja, det är faktiskt sant). Visserligen ansåg hon att jag var både känslolös, lågt begåvningsmässigt och allmänt kass... Men det var lite intressant trots allt, då jag, enligt pappert/resultatet jag har har i pappersform hemma, var oerhört begåvad (låg MKT mkt högt intelligentmässigt) gällande sånt här. För att inte tala om hur snabbt jag kunde lösa saker. Eller ja, inte för att jag löste så mycket rätt, men det jag gör, det går FORT! Men jag kan inte glömma hennes min när hon skulle berätta resultaten på det jag var riktigt bra på, inte fasen trodde jag (eller hon) att jag skulle ligga så högt procentmässigt mot vad alla andra låg på!


Mer korsord åt svenska folket!

 
 
Ingen bild

9 juli 2008 06:56

'Låter' som du har ADHD faktiskt..
Det som gäller är att du & de som hjälper
dej lyckas hitta de rätta knapparna att
trycka på för att hitta rätt väg & struktur
Det kommer.. ♥

 
Ingen bild

Mie

9 juli 2008 11:52

Korsord är trevligt!!

Kan jag sitta med länge!!

Har ridit nu och är så slut i kroppen så det finns inte... KOm hit och rid !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards