Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Trångt i Falsterbo

Av Jenny - 19 juli 2008 17:27

Dagen började ju lyckat.
2½ timme i bilkö, som visade sig orsakas (förutom alla hästnördar) av en husvagn med punktering. Stackarn! 

Ut med hästarna och sen hem igen, tänkte spendera eftermiddagen med att glo på hästar. Enda dagen jag hade hunnit dessutom....och dit kom jag, efter en dels velande.

Jäääävlarns vad mycket folk! Jag som har tyckt att det har varit mkt folk i Göteborg vid tävlingarna, eeh, snacka om att ligga i lä.

Trångt, väldigt trångt. Lite vilsen blev jag (OJ vad otippat..) också mitt i alltihopa, men allt brukar lösa sig när det gäller mig, vilket det även gjorde denna gången.

"Jeeenny!" Ja, jag hörde ju mitt namn.
Men vem fan kallar på Mig bland alla dessa tusentals människor?
Skulle inte tro det nej.

"JENNY!"
Jag fortsatte gå...
Vips står det några tjejer med stoooora leende framför mig. Haha, några av tjejerna som rider hos oss hade lyckats hitta mig. Hur söta som helst :). Snacka om att hitta en nål i en myrstack typ..

Jag mitt jävla nöt missade clinicen vid två...smart.
Det var ju det enda jag egentligen ville se denna veckan.


Nu kan hästarna fortsätta slakta grimmor (mitt stora förråd har blivit väldigt litet sista veckorna), för jag fick tag  på ett gäng billigt som tusan.
Två par ridbyxor för inga kronor alls...

Där fanns (som på alla såna här roliga mässor, som jag är livsfarlig att släppa på) såklart Allt. Förutom något ställe där man kunde få brodyr på ett schabrak för ett hyfsat pris. Schabrak fanns det överallt! Precis överallt! :O Men de tog inte på något ställe, emot andra än de de själv sålde, för brodyr. Genast sprang hundralapparna iväg, rejält...fan.

Hittade en kapson för väldigt lite pengar, men...gah...beslutsångest!
Vill jag ha den får jag pela mig dit imorgon igen. Eller lite senare, jag kan ju gå dit ett par timmar till. För hem cyklade jag faktiskt, när himlen bestämde sig för att inte lägga på locket efter en halvtimmes Ösregn.

Nu skiner solfan...


Jag blev beordrad av en underbar Pernilla att hålla mig hemma från hästarna idag, hon tyckte jag behövde vila upp mig lite. Hon är så go, helt underbar.


Vad ska jag laga för mat ikväll?

 
 
Ingen bild

Mie

20 juli 2008 11:09

*sur som fan*
VILL OCKSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vara i Falsterjävlabo.....*muttrar surt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards