Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Eldman ville prova på något nytt

Av Jenny - 21 juli 2008 23:55

Ha ha, han är så söööt!

Jag har sen några månader börjat jobba lite så smått med honom, framförallt grundläggande som tex. flytta för tryck och sånt... Har haft lite uppehåll sista veckorna, så det var dags att börja igen.Det gick kanon idag, han lyder minsta vink. Det var dock några veckor sen vi jobbade med det på lite större yta, då jag bad honom gå på en liten volt kring mig, för att sen be honom stanna för massor med beröm, sen har vi tränat annat.
Mitt i alltihopa kom han på att han ville prova något nytt!
Han inbjöd själv till att bli longerad, så, självklart ska han få prova det.
Jag skrattade så jag grät! Så roligt han hade!
Och vilket steg .
Vill förtydliga att jag inte brukar longera så unga hästar, bara när de själv inbjuder till det, så ingen går i taket.

På vägen ut från ridbanan tränade vi lite anti-rädd. Han är nämligen väldigt rädd för både det ena och det andra. Värst är när det tex från gräs går över till grus - han ser helt döende ut när han ska behöva gå där . Näst efter det kommer ensilagebalarna...han är övertygad över att de äter små hästar..
Ensilagebalarna har han alltid haft problem med, men när vi ändå var på gång så tänkte jag att va fasen, vi tar och tränar på det också. Det var så här farligt!
Men tusan vad bra det gick, det slutade med att han stod och åt med huvudet inne i en bal .

Duktig skrutt!

 
 
Ingen bild

Lina

22 juli 2008 10:38

Åååh, duktiga lilla eldman! :love:
*viskar, fortsätt vara en snäll häst så du får behålla kulorna*

Tid för valp-titt blev flyttad, du får uppdatering i morgon istället. :D

 
Ingen bild

Mie

22 juli 2008 21:41

Men goaste Eldman!!!!

*garvar*

 
Ingen bild

Jenny

23 juli 2008 01:52

Lina; Sockersöt valp! Hoppas det klickar imorgon :). Ja lilla eldman, som börjar bli stooor pojke! Smart typ det där. Tog bara några månader (eh) innan han kom på vem det var som bajsade i hans box varje natt...helt lyrisk berättade han att han minsann kommit på att det var HAN! Wow! :) Nu går hans funderingar varje dag till att fundera på vem den otroligt snygga hästen han ser i fönstret är. Blåser upp sig varje dag och snyggar till sig...får väl se hur lång tid det tar denna gången innan liljeholmens tänds.

Mie; Ja han är go som tusan den där! :D

MÅSTE ta lite nya bilder på hästarna snart...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards