Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Vad gör ni när ni pratar i telefon?

Av Jenny - 30 juli 2008 16:35

Antar att många är som jag, dvs sitter sällan still när man pratar i telefon.


Lagar mat tror jag alla gör ofta när de pratar i telefon.

Det är inte bara jag som klipper gräset samtidigt som jag har luren i örat va?

Läsa och prata samtidigt vinner jag snart OS i. Det roliga är att jag kan koncentrera mig på båda sakerna samtidigt, hur tusan det nu går ihop.

Blir jag akut kissnödig så får Annica följa med dit, måste man så måste man liksom ;).


Stackars Mie har jag gett hvuudvärk många gånger, lyckas alltid tappa henne när jag är i köket...vilket jag ber så hemskt mycket om ursäkt för! Ok, jag erkänner, ibland är det lite körigt att fixa mat och prata samtidigt..

Enda gången jag egentligen lägger på är när jag ska gå på bussen. Då jag oftast handlar på vägen hem från stallet så är det lite körigt att prata i telefon, dra omkring på kassar ochfixa med busskortet samtidigt. Men det blir alltid ett "ringer dig om 15 sekunder igen". Haha.


Vad som fick mig att fundera på detta idag var att det blev lite Väl mycket. Tror jag. Eller så överreagerar jag bara?


Satt i alla fall idag i telefon med en vän som jag inte pratat med på några veckor. Bara för det måste ni få historien om det... Vi har tillbringat dygn ihop i ÅR från och till, och hon svarade en gång när jag ringde till min bror en sen kväll (lyckas alltid pricka in det när han är på fest av någon märklig anledning). Men jag fattade inte vem det var först...vi hade inte pratat på flera månader... Sen gick liljeholmens upp hos mig! Hon grät. Sen började jag gråta. Det var rejält känslosamt.


Babblade på som aldrig förr och vi är överens om att det är dags att träffas igen innan hon flyttar till Småland. Men men, idag upplyste hon mig (igen) om att jag inte har alla hönsen hemma ;)


"Oj, aj".

"Vad gör du?"

"Eh...vaxar benen".

"Men för fan Jenny!" (och ett asgarv)


(den sistnämnda frasen får jag höra väldigt ofta, undrar varför?)


Ja men vadå, det kallas väl att spara tid?


Hur mycket pratar ni i telefon förresten?
På min egen fråga svarar jag; alldeles för mycket.

 
 
Ingen bild

Mie

30 juli 2008 21:27

Ehhh... Idag har jag cyklat och pratat med dej ju!!!*ler*
Och jag brukar inte slå mej så hemskt mycket när du tappar mej i köket!!*garvar*

 
Ingen bild

Annica

30 juli 2008 22:21

När grannarna tjattrar för mkt i bakgrunden,
då är det omöjligt att babbla.. som nu i kväll tex ;)

 
Ingen bild

Jenny

1 augusti 2008 13:07

Haha, ja..."blåser det hos dig?" Eh, nej jag är på bussen. "Oj då är det nog här, jag cyklar" *asg*

Annica, ja du och dina kaffedrickande grannar ;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 30 augusti 2010 11:46

Av en slump hamnade jag här igen, skulle ha tag i en sak...och ser att jag ha ju en hel del människor som fortfarande ramlar in här. Trots att jag inte skrivit på...länge?   Jag har en ny blogg sen lång tid tillbaka, välkomna dit istället!   ...

Av Jenny - 17 september 2009 20:45

Jag har en ny blogg sen en tid tillbaka och jag trivs ypperligt där. Dock fick jag för mig att logga in här idag, var läääänge sen sist...vips upptäckte jag förnyelser. Bland annat att man kan kolla ip-nummer på kommentarer.   Så nu vet jag, ve...

Av Jenny - 9 juni 2009 13:35

Och den lär väl spridas på ett eller annat sätt antar jag. Annars får ni intresserade fråga. ...

Av Jenny - 9 juni 2009 11:32

Funderar på att lägga ner bloggen.

Av Jenny - 7 juni 2009 10:49

Jisses, fan med prylar jag har...   Letade efter skruvar och spikar innan, jag visste att jag hade det någonstans. Frågar Carola..."eh, i en låda i hörnan". Jo men tjena vad mycket hjälp jag fick där! Pah. Gissa hur många lådor jag har i hörnorna? Me...

Ovido - Quiz & Flashcards